Rabu, Mac 19, 2008

Hormati, taati keputusan Sultan Perak perkenan kerajaan campuran

BAGAN DATOH, 19 Mac - Menteri Besar Perak Mohammad Nizar Jamaluddin meminta semua pihak agar menghormati dan mentaati keputusan Sultan Perak Sultan Azlan Shah yang memberi perkenan dan merestui penubuhan kerajaan campuran pakatan DAP, KeADILan dan PAS di negeri ini.
Beliau berkata mana-mana pihak yang cuba mencabar arahan dan ketetapan Sultan Perak bermakna mereka telah menderhaka kepada institusi diraja.
Semua pihak perlu menghormati kerajaan campuran yang dibentuk kerana ia dipilih oleh rakyat melalui satu pilihan raya yang sah dan kerajaan ini tidak akan tunduk kepada tekanan mana-mana pihak, katanya kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan kepada 112 mangsa ribut kawasan Hutan Melintang dan Bagan Datoh di sini hari ini.
Menurut Bernama, Mohammad Nizar berkata demikian ketika ditanya mengenai tuntutan sekumpulan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta penyebaran surat layang dan khidmat pesanan ringkas (SMS) di Perak yang mengesyorkan supaya diadakan semula pilihan raya umum baru kerana mendakwa kerajaan campuran negeri ini rapuh dan tidak stabil.
Sehubungan itu beliau menasihatkan penduduk negeri ini agar tidak mudah terpengaruh dengan surat layang serta SMS yang cuba memburuk-burukan kepimpinan kerajaan campuran yang mentadbir Perak.
Sementara itu Mohammad Nizar menegaskan bahawa semua ketua kampung dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) yang sedia ada di negeri ini perlu meneruskan tugas mereka seperti biasa kerana perkhidmatannya masih diperlukan oleh kerajaan negeri.
Beliau turut menafikan kononnya kerajaan negeri ada mengeluarkan arahan kepada ketua kampung dan JKKK supaya mengosongkan dewan orang ramai di kawasan masing-masing dan mengeluarkan wang akaun bank milik JKKK.
Menteri Besar itu yang kesal dengan dakwaan palsu yang disebarkan pihak tertentu itu berkata beliau akan mengadakan pertemuan dengan semua pegawai daerah, penghulu mukim, ketua kampung dan JKKK seluruh Perak pada minggu depan.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO