Khamis, Disember 31, 2009

Sambutan Awal Muharram & Tahun Baru 2010

Antara Muslimat yang hadir
Kumpulan Rebana Taman Changkat Lada Raya menyerikan majlis
Ceramah Ust Sulaiman Hamzah Al-Kamparin...Mantap.........wehh..
Tazkirah Ust Mustafa cerita tentang Astronomi
Doa senjata Mukmin
Ust Hj Ali Abass mengimami solat Isyak
Kumpulan Marhaban dari Selat Pulau
Gandingan Ust Ali & Pak Lah berduet mengalunkan Qhasidah
Ust Anuar (Panglima) membawa zikrullah, ma'athurat dan bacaan yasin
Ust Zaini mengimami solat Hajat

PAS PERAK mengunjungi pejabat HARAKAH & SINAR

Abang Lan tokey Angkatan Edaran.... lombong duit tuu...

Bahagian opis pejabat SINAR
Terima kasih kepada pihak pengurusan SINAR HARIAN menyediakan sedikit jamuan
Sedang memerhatikan cara mengedit gambar, muka hitam boleh jadi terang...weehh
Dato'KJ sedang memberi taklimat, dia pun bagi cadangan pada kakitangan HARAKAH
Bersama Abang Zul Embong pagawai pemasaran HARAKAH

Khamis, Disember 24, 2009

Liqa ul-Fikr To'Sidang




Dalam pertemuan tersebut telah dihadiri oleh 55 To'Sidang dari seluruh Kampong dalam DUN Kg Gajah. Antara taklimat dan penerangan yang di sampaikan oleh Ust Mustafa selaku Penyelia DUN Kg Gajah, menyeru supaya semua To'Sidang bertugas seperti biasa walaupun tiada elaun. Beliau juga memberi penekanan terhadap beberapa Isu anataranya ialah:-

a) Perkembangan isu semasa negeri Perak.
b) Ulasan kes Perbicaraan Ketua Kampung.
c) Kes tersebut akan dibawa ke mahkamah rayuan.

8 wartawan di tukarkan



Jamberi marah sangat, sampaikan budak-budak yg tulis berita sensasi ditukorkan. kume di fahamkan 8 orang diantaranya, ape le salahnya budak pemberita tu di tukorkan, deme cume menulis dan memaparkan cerita yang benar dari masyarakat. Jamberi Jamberi....ish ish ish kalu ikutkan dah lame dah......tak elok nak cakap. kalu ikut orang kg gajah ... resminye....

Khamis, Disember 17, 2009

Vietnam kecundang 1-0

Akhirnya Malaysia berjaya mengalahkan Vietnam dengan 1 - 0 pada hari ini khamis - 17 Disember 2009. Syabas pasukan bolasepak malaysia. Rajagopal mungkin dapat Tan Sri kot..

Isnin, Disember 14, 2009

" X d' Labu" adventure 09

bershushun-shushun
Yang ni utk pegi beli ikan
Joe Labu punye
mane teksi ni...?
Gayat yop

Patut la... dia pakai minyak tanah
Berselemuih
Labu Kubung, Sg Manik. Selama 2 hari, seramai 200 lebih peserta menyertai dari seluruh Malaysia. Jutaan penghargaan diberikan kepada peserta samada kalah mahupun menang, semoga " X d' Labu" menjadi kenangan manis kepada anda semua.

Cucu MAHARAJALELA bertempik di bumi Hamlet

Dewan kuliah di King's College London agak penuh. Zambry Kadir

sebagai ahli politik, membentang dan menjawab persoalan secara

politik. Maknanya susahlah nak cari salah dia. Semua jawapannya

sudah ada.


Dari rumah lagi aku plan tak nak tanya kat majlis. Entah mengapa,

tangan aku gatal angkat tangan. Jadi, aku cakap; kalau pasalpengalaman

cross over ahli politik, pihak lain tak boleh challenge

UMNO yang banyak pengalaman. Dari tahun 1959 (Terengganu),

1967 (Kelantan – gagal), 1969 (13 Mei), 1985 (Sabah) dan

2008 (Perak). Samada nak terima atau tidak, UMNO memang hebat bab

ini. Anwar Ibrahim tak boleh lawan. Ini bukan kes Perak atauMalaysia.

Banyak lagi pemimpin negara lain di dunia yang senafsu dengan pemimpin UMNO.

Aku tak setuju pandangan Zambry yang menyebut, `sudahlah

jangan banyak politik sangat.....'. Kenyataan ini menggambarkan

agar rakyat jangan sibuk berpolitik. Biarlah rakyat bangang politik. Senang orang politik kawal. Macam setengah ulama jahat yang

menasihatkan agar umat Islam menjauhi politik. Politik itu kotor.

Kita orang baik-baik ini tak payah campur. Ohh.....senang Sultan,penguasa, British berkuasa. Jangan elitkan politik menjadi milik

ahli politik. Rakyat kena patuh dan ikut. Mana boleh! Ehh… lepas itu,

baru Zambry mengiakan kata aku.


Zambry duduk tengah di meja depan. Kirinya, Dato Fairuz

Penasihat Undang-undang Perak. Kanannya, Dato Abdul Rahman

SUK Kerajaan Negeri Perak. Dato Fairuz bagi kuliah undang-undang yang membosankan. Semuanya untuk melegitimasikan

tindakan politik. Macam sesetengah ulama yang mencari hujah

menghalalkan langkah haram.


Yang aku nak cerita ialah episod Dato Abdul Rahman yang

merendah-rendahkan pelajar UK.


Tuan Penasihat Orang Kaya Sadek Sigeragar ni cakap budak-budak UK ni tak cukup maklumat, mendengar pandangan sebelah pihak,

saudara kena begini, begitu dan bla bla bla......kenyataan yang

betul-betul memperlekeh kita orang. Betul-betul layan macam

budak sekolah menengah!


Telinga aku berdesing. Aku bangun minta dia tarik balik. Ini satu kenyataan yang menghina. Macamlah pariah sangat. Ramai yang

tepuk sorak kasi sokongan kat aku. Aku ingat telinga aku je yang

berdesing, rupa-rupanya ramai yang lain pun bukan setakat berdesing, berasap beb!


Lepas majlis tamat, aku sound sekali lagi mamat tu. Tak puas hati,

sudahlah tak tarik balik, minta maaf jauh sekali. 'Apa Dato' cakap macam tu?

' Dia jawab, `Sheikh, I bukan cakap tentang you…ni

untuk diaorang yang tak faham ni…..bla bla….. '


Seelok-eloknya dia diam. Tap bila dia cakap, maka sahlah …(tak sopan nak tulis)


Pinjam dr kata-kata Muhaimin Sulam

*Syabas bang, cucu Maharajalela bertempik dibumi Hamlet.

Khamis, Disember 10, 2009

Pertandingan Motosikal Lasak Labu kubong 12-13Dis 09


Anjuran Kelab Motosikal Labu Kubong & Adek Enterprise, kelab ini dipengerusikan oleh Zainal Hj Utoh akan berlangsung pada 12-13 Dis 09. Saksikan dan datanglah beramai-ramai. di rasmikan oleh YB Anuar Sudin (Teluk Intan). Kejohanan ini disertai oleh pelumba diperingkat antarabangsa, dan acara pertunjukan oleh Gaban & Gabik, pertandingan ini dinamakan "X d' Labu", julung kali diadakan di Sungai Manik. Gambar akan menyusul kemudian...

Rabu, Disember 02, 2009

Eiduladha di Cambodia

Bersama anak2 Islam kouziema cambodia
Menunggu untuk di sembelih
Aiii abang sampai guna kaki tuuu....
Ngetap bibior tman...deme dan lagi bagi lembu ni makan

Isnin, November 23, 2009

Prihatiinnyaa Pengarah MTD dan HaLWa N.49 DUN Kg Gajah







Kuasa dan perancangan Allah tak sapa yang tau. Tanggal 4 november 2009 4 buah kampung anak sungai dalam dun Kg Gajah telah dilanda ribut lebih kurang pukul 1o malam. Kampung yang terlibat kg Matang Guntong, Teluk Birah, Sg Buaya dan Sg Jejawi yang melibatkan 20 buah rumah. Dalam tradegi ini kebanyakan rumah yang terlibat mengalami kerosakan. Peristiwa ngeri yang melanda ..... telah mengakibatkan seorang gadis trauma apabila sebatang pokok kelapa tumbang menghempap bilik beliau , dimana masa itu beliau sedang berbaring dikatilnya dan batang kelapa itu tumbang betul-betul disebelahnya..... ( aduiiii mak oiiii kering darah aku... nasib tak jadi arwah aku.... Subhanallah ... Allah masih panjangkan umur aku. ). Perkabaran musibah diketahui..... Pengarah MTD , AJK dan HaLWa N.49 DUN Kg Gajah bergegas ke lokasi berkenaan bagi meninjau dan memberikan sumbangan tanda prihatin dan simpati.

Memperkasakan Jentera HaLWa peringkat DUN tumpuan


Sabtu 7.11.2009 jam 12.00 tengahari

Semua jentera HaLWa peringkat DUN tumpuan telah menyahut cabaran JPN DMP neg untuk hadir ke program memperkasakan jentera HaLWa peringkat DUN tumpuan zon selatan. DUN N.49 Kg Gajah telah menghantar seramai 7 orang wakil HaLWa bagi mengikuti kursus memperkasakan Jentera HaLWa diketuai oleh Pn Jamaliah bte Sudin Pengarah Pilihanraya DMPK Pasir Salak . Kursus ini telah dijalankan selama dua hari satu malam , sepanjang tempoh ini peserta telah didedah dan dilatih bagaimana menghadapi dan menyusun atur gerak kerja dalam PRU dan gerak kerja PRK.Peserta kursus telah dilatih oleh fasilatator yang berpengalaman dalam PRU dan PRK dari JPN DMP Negeri Perak yang diketuai oleh Pn Amizan bt Bahaudin. Kursus ini telah berakhir pada Ahad 8.11.2009 tepat jam 12.00 tengahari. Penyerahan AL-ASMA' daripada Puan Amizan kepada Pengarah Pilihanraya DMP Kawasan - Puan Jamaliah Bte Sudin untuk bilik gerakan N49 Kg Gajah.

Jumaat, November 20, 2009

Memperkasakan Parti - Iringi PJ ke Bagan Serai

Sebut pasal memperkasakan parti , semua orang boleh tapi nak melaksanakan bukan senang. sebagai Pesuruhjaya PAS Perak beliau sentiasa terkehadapan dalam keperihatinan dan simpati. Bukan senang jadi Pimpinan.

Khamis, November 19, 2009

Buat kali pertama Jabatan Amal bertemu Pesuruhjaya




Mereka pernah digelar Tentera Merah sewaktu berkhidmat membantu mangsa banjir di Johor beberapa tahun lepas ketika Johor dilanda banjir yang begitu teruk. Jabatan Amal dari seluruh Malaysia yang baru menukar warna uniform mereka ketika itu bergegas ke Johor dan masuk ke pelusuk tempat membantu mangsa banjir, kedatangan mereka yang serba merah mengejutkan penduduk kampung dan mereka mengelar Tentera Merah. Kedatangan mereka akhirnya diterima oleh masyarakat dan masyarakat segera mengiktiraf sumbangan mereka.

Malam tadi Tentera Merah bertemu dengan Pesuruhjaya PAS Perak.

Jabatan Amal Negeri Perak yang ditubuhkan atas misi membantu rakyat atas dasar kebajikan diseru menjadi duta PAS kepada masyarakat. Begitulah yang diharapkan oleh Al Fadhil Ustaz Abu Bakar Husein, Pesuruhjaya PAS Perak dalam pertemuan dengan Jawatankuasa Jabatan Amal negeri Perak. Turut hadir dalam pertemuan tersebut Setiausaha Perhubungan dan Bendahari PAS Perak

Jabatan Amal sudah dikenali ramai dengan aktiviti kebajikan dan kemasyarakatan. Dengan beruniform merah, mereka bukan sahaja kelihatan segak bahkan pantas, cekap, mahir dan cepat bertindak apabila berlaku musibah.

Di mana sahaja berlaku musibah sekiranya mendapat maklumat seperti banjir, ribut, lemas dan sebagainya sepantas kilat anggota Jabatan Amal akan berada di tempat kejadian seawal mungkin sebelum pasukan lain tiba
Begitulah pantasnya mereka bertindak mambantu masyarakat yang ditimpa musibah. Walaupun peralatan mereka serba tidak mencukupi namun semangat kerelewanan mereka mengatasi segala-galanya. Mereka tidak mengharapkan sebarang upah dan imbalan, bekerja dengan dengan ikhlas sesuai dengan moto "BERAMAL KERANA ALLAH".Dalam kejadian jambatan runtuh di Kuala Dipang dan lemas di Batu Berangkai Kampar, Jabatan Amal adalah antara yang sampai awal memberi khidmat bantuan mencari mangsa lemas. Dan Jabatan Amallah antara yang menjumpai mayat di Kuala Dipang dan Batu Berangkai.

Begitu juga dalam kejadian banjir yang melanda beberapa buah daerah di seluruh Perak, Jabatan Amal ada di mana-mana memberi bantuan.

Dalam pertemuan lebih dua jam, Pesuruhjaya PAS negeri bersama pimpinan yang lain bersedia mendengar segala permasalahan dan keluhan yang disuarakan terus dari hati nurani mereka yang ikhlas agar pimpinan PAS di semua peringkat memahami dan mengambil berat kebajikan anggota Jabatan Amal.

PJ Perak memberi jaminan akan sentiasa peka dan cuba mencari jalan bagi membantu mengukuhkan ekonomi unit tersebut agar perkhidmatan mereka akan lebih efisen.

Isnin, November 16, 2009

Water Level Data Station from JPS 16/11/2009 - 15:00

Sg.Perak di Kampong Gajah
Sg.Perak
6.96 - Now Level
5.00 - Normal Level
6.40 - Alert Level
7.00 - Danger Level

Ahad, November 15, 2009

Jus buah dari syurga..


Buah delima atau ar-rumman dalam bahasa Arab disebut tiga kali dalam
Al-Quran. Ia antara pokok di syurga. Pemuda PAS Perak (Lujnah Ekonomi) telah mengemukakan untuk menjual Jus Delima sebagai salah satu sumber ekonomi Pemuda PAS. Seluruh rakyat disarankan agar dapat membeli dan menderma kepada Pemuda PAS Negeri semoga perjalanan untuk menegakkan agama Allah di muka bumi ini dapat berjalan dengan lancar.

Jumaat, November 13, 2009

Pimpinan PAS Perak ziarah mangsa banjir di Lenggong





Selepas lawatan PJ dan TPJ di banggol belimbing Kota Tampan, hujan turun dengan lebatnya, dan dikhabarkan Sumpitan tenggelam pula. kami bergegas kesana dengan wajah yang sayu. Itulah lumrah perjuangan.


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO