Selasa, Julai 23, 2013

Kes ini hangat kembali menjelang ke Kuala Besut. Peguam UMNO mengetuai Pasukan Pendakwaraya.

Berita yang Mengejutkan Negara!!
RAYUAN KES LIWAT II...NEGARA DIKEJUTKAN DENGAN PEGUAM UMNO MENGETUAI PASUKAN PENDAKWARAYA!!!!

Amat memelikkan sekali mengapa perlu Peguam Negara menyerahkan amanah dan tanggung jawab kepada seorang peguam kanan yang cukup terkenal dengan nama jolokan Peguam UMNO, mengetuai pasukan pendakwaraya dalam kes rayuan Liwat II di Mahkamah Rayuan hari ini.

Apakah para timbalan pendakwaraya termasuk Peguamcara Negara tidak kompeten sebagai pendakwaraya?

Sebelum ini diwar-warkan betapa Dato' Hanafiah Zakaria dari Jabatan Peguam Negara akan mengetuai pihak pendakwaraya dalam kes rayuan ini.

Perlunya Jabatan Peguam Negara memberitahu kepada rakyat tentang keperluan dan justifikasi melantik dan mengupah peguam luar untuk mengetuai pasukan pendakwara dalam merayuan pembebasan DSAI dalam Liwat II.

Pasukan peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini membantah pelantikan peguam kanan, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mengetuai pasukan pendakwaan bagi rayuan kes dakwaan liwat itu.

Prosiding yang sepatutnya berjalan hari ini ditangguhkan ekoran ketua peguam bela, Karpal Singh sedang cuti sakit.

Mahkamah Rayuan yang dipengerusikan Datuk Ramli Ali kemudian memberitahu peguam Ramkarpal Singh untuk membangkitkan perkara itu ketika prosiding berlangsung.

Anwar menerusi laman mikro Twitter miliknya menulis "Mahkamah Rayuan: tangguh kerana YB Karpal di HKL. Bantah perlantikan DS Shafee Abdullah yang terlibat menentang saya sejak 98 sebagai Ketua Pendakwa". - omakkau

Selasa, Julai 16, 2013

Singkap (selak) dan berubah elak syok sendiri , ahli PAS kena ambil semula method yang mereka dah lama swastakan pada MUSLIMATnya

Tapi nak kata apa, kerja-kerja ziarah rumah ke rumah dah lama PAS swastakan kepada jentera muslimat. Tapi tentu lebih berkesan kalau pimpinan utama PAS turut sama turun dan lagi cantik kalau depa turun bersama isteri atau isteri-isteri masing-masing dalam aktiviti ziarah rumah ke rumah tu.

Malaysiakini melaporkan: 
Barisan Nasional (BN) Perak akan menggunakan pendekatan komunikasi berterusan dan mengenal pasti setiap pengundi di kawasan yang dikategorikan sebagai 'kurang sambutan' semasa pilihan raya umum ke-13 yang lalu untuk kempen pada pilihan raya kecil (PRK) Kuala Besut.

NONE"Kita hendak orang keluar mengundi. Jadi kalau tidak kenal, tentunya agak sukar untuk kita memberi penerangan tentang apa agenda BN," kata Pengerusi BN Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir. - Mkini.     
Aku belum sampai ke Kuala Besut, jadi aku tak pasti apa sebenarnya pendekatan jentera pilihanraya PAS di Besut. Tapi berdasarkan sikit pengalaman yang aku dalam PRK sebelum-sebelum ni aku rasa tak banyak berbeza kut. Aku dok rasa PAS masih mengamalkan kensep kempen ceramah kelompok.

Bukan ceramah kelompok tak bagus, ceramah kelompok pun perlu juga tapi tak sebagus macam yang Umno Perak nak buat tu.

Realitinya, walaupun PAS ceramah kelompok tu dibuat di kawasan kubu kuat Umno, yang pi dengar kalah pun tak 100% tapi hampir seratus peratus adalah ahli dan penyokong Pakatan Rakyat. Nak dapat sorang pengundi atas pagar pun yang pi payah, kecuali la kalau ada usaha jentera kempen berjaya tarik depa pi dengar ceramah kelompok tu.

Semalam saja aku update status facebook dan aku tag Hj Husam macam kat bawah ni.


Alangkah cantiknya kalau penceramah yang tak berapa orang setiap kali ceramah tu ujudkan team dan pi ziarah rumah ke rumah. Dapat 2 buah rumah semalam pun dah ok.

Cuba kira kalau ada 100 pimpinan besar PAS buat macam tu maknanya satu malam boleh pi 200 buah rumah, kalau 10 hari kempen maknanya paling kurang boleh dah boleh pi 2,000 buah rumah. Kalau sebuah rumah ada 2 orang pengundi pun dah ada 4,000 pengundi yang kita dah sentuh secara peribadi.

Tambah-tambah lagi kalau jentera tempatan dah ada senarai lengkap beserta peta lokaliti rumah-rumah sasaran untuk setiap lokaliti, aktiviti ziarah rumah ke rumah tu tentu punya akan bertambah produktif.

Berbanding kalau buat satu ceramah yang hadir berpuluh ribu, dalam berpuluh ribu tu yang boleh mengundi mungkin tak sampai setengah yang lagi setengah tu aku yakin adalah 'pelancong politik' yang tumpang beraya.

Tambahan pulak tenaga tempatan yang cukup penting masa kempen PRK ni banyang 'dibazirkan' untuk menganjur dan menguruskan ceramah kelompok tu termasuk jadi sebahagian dari berpuluh ribu yang hadir di tapak ceramah tu.

Tapi nak kata apa, kerja-kerja ziarah rumah ke rumah dah lama PAS swastakan kepada jentera muslimat. Memang aku tak nafikan kekuatan jentera ziarah muslimat tapi tentu akan lebih berkesan kalau pimpinan utama PAS turut sama turun dan lagi cantik kalau depa turun bersama isteri atau isteri-isteri masing-masing dalam aktiviti ziarah rumah ke rumah tu.

BTW, saja aku bubuh tajuk macam kat atas tu pasai aku yakin PAS Perak lebih udah untuk diajar berbanding dengan PAS Terengganu dan PAS Kelantan yang aku rasa mengepalai jentera pilihanraya PRK Kuala Besut ni.

Lagi pun, aku rasa PAS Perak tak terlibat menganjurkan ceramah kelompok di PRK Kuala Besut ni. Kalau Wail Rakyat yang 7 orang dari Perak tu boleh berkampung 5 hari di PRK Kuala Besut maknanya paling kurang depa boleh ziarah 70 buah rumah dan jumpa paling kurang 140 pengundi, kalau betul cara dan sasarannya senang-senang ja PAS Perak boleh tambah 140 undi.

Memang 140 undi tu tak banyak tapi yakin lah kalau takat pung-pang pung-pang dalam ceramah kelompok 1 undi tambahan pun belum tentu boleh dapat, malah kalau silap cakap boleh lari undi pulak...

Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2013/07/kuala-besut-ceramah-kelompok-berbanding-ziarah-rumah-ke-rumah.html#ixzz2ZDveun6n

TG Nik Aziz selar kenyataan MP Pasir Salak


http://greenboc.blogspot.com,15 Jul 2013

Mursyidul Am PAS, TG Nik Aziz hari ini membidas kenyataan yang dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Pasir Salak Datuk Tajuddin Abdul Rahman di dalam akhbar Sinar Harian yang menuduh PAS sebagai alat kepada DAP dan PKR.

Menulis di laman facebooknya, TG Nik Aziz mengembalikan pertanyaan itu kepada MP pasir Salak berkenaan dengan mengajukan soalan (jika PAS alat DAP dan PKR) "UMNO pula alat kepada siapa?"

TG Nik Aziz turut menasihatkan Datuk Tajuddin, supaya, selaku ahli parlimen jangan bercakap (menulis) tanpa fakta.

TG Nik Aziz meminta ahli parlimen berkenaan menunjukkan bukti di mana PAS menjadi alat DAP dan PKR.

Dan TG Nik Aziz turut menyelar sikap bermuka-muka pemimpin UMNO dimana mereka akan berkata lain di hadapan orang Melayu dan lain pula bila berhadapan kaum bukan Melayu.

"Di hadapan bangsa Melayu, inilah yang diungkapkan. Di hadapan bukan Melayu, dikatakan pula DAP alat kepada PAS. Bermuka-muka begini bukan sifat manusia yang baik."

Kenyataan TG Nik Abdul Aziz
Saya membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Pasir Salak di dalam akhbar Sinar Harian halaman 3 hari ini. Katanya, PAS merupakan alat kepada DAP dan PKR. Saya ingin bertanya, UMNO pula alat kepada siapa?

Selaku ahli parlimen, janganlah bercakap tanpa fakta. Berikan bukti di mana PAS menjadi alat DAP dan PKR.

Di hadapan bangsa Melayu, inilah yang diungkapkan. Di hadapan bukan Melayu, dikatakan pula DAP alat kepada PAS. Bermuka-muka begini bukan sifat manusia yang baik. Salam Ramadhan.
 -SH


PRK: Pas hanya perkakas pada DAP, PKR
BESUT - BN mendakwa Pas hanya perkakas DAP dan PKR apabila sanggup tunduk kepada dua parti tersebut dalam banyak perkara.

Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman berkata, rakyat perlu bijak menilai untuk memilih parti mana yang dapat membela orang Melayu dan Islam pada masa sekarang dan jangka panjang.

Dakwanya, di sesetengah tempat, Pas memberitahu ia tidak mahu menjaga orang Melayu, tetapi menjaga Islam walau apapun bangsa mereka.

“Mereka kata Pas bukan lagi untuk orang Melayu sahaja tetapi untuk Islam sedangkan kita juga perjuang untuk Islam dan bangsa Melayu juga tidak dipinggirkan. Kita tingkatkan syiar Islam di negara ini.

“Jika Pas perintah di Terengganu, jangan ingat DAP atau PKR tidak boleh campur tangan dan Pas kena banyak jaga hati kedua-dua parti itu dalam banyak perkara,” katanya.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berucap demikian ketika hadir pada program Jabatan Perkhidmatan Veterinar bersama Penternak Dun Kuala Besut di sini, semalam.

Hadir sama Timbalan Ketua Setiausaha, Datuk Raihan Sharif, Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani, Perusahaan Perladangan dan Komoditi Negeri Terengganu, Nawi Mohamad dan Pengarah Jabatan Veterinar Terengganu, Dr Marzuki Zakaria.
 -SH

Isnin, Julai 15, 2013

Hujah Murahan Menteri Najib nak menghalalkan RASUAH!

Yang lebih celakanya dia buat harta kerajaan macam harta mak pak dia, suka-suka dia nak bagi bila, kat mana dan kat sapa. Kalau nak bagi 'cenderamata' pun bagi guna duit sendiri la.

Malaysiakini melaporkian: 
Bantuan yang disalurkan kerajaan kepada golongan nelayan atau petani dibuat secara berterusan dan bukannya bersifat bermusim seperti semasa pilihan raya umum atau pilihan raya kecil, kata Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Tajuddin Abdul Rahman.
Beliau berkata kerajaan sentiasa prihatin dan berusaha untuk meningkatkan pendapatan rakyat terutamanya golongan nelayan atau petani.

"Jika bantuan diberikan semasa bahang pilihan raya diadakan, ia adalah secara kebetulan. Seperti saya datang ke Kuala Besut, sudah pasti mengikut adat orang Melayu saya akan bawakan sedikit cenderamata kepada tuan rumah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Jabatan Perkhidmatan Veterinar Bersama Penduduk DUN Kuala Besut di Kampung Baharu Kuala Besut, hari ini. - Mkini.  
Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2013/07/hujah-menteri-halalkan-rasuah-politik.html#ixzz2Z5JEcngi

Kebetulan !!!! atau nak Halalkan!!! Rakyat sewenangnya dibodoh/ dijahilkan dengan Ilmu yang telah pun dipelajari. Tak kira la adat Melayu ka, adat Cina ka, adat India ka atau adat Dusun Kadasan Murut sekali pun, rasuah tetap rasuah.

Yang lebih celakanya dia buat harta kerajaan macam harta mak pak dia, suka-suka dia nak bagi bila, kat mana dan kat sapa. Kalau nak bagi 'cenderamata' pun bagi guna duit sendiri la.

Malaysiakini juga melaporkan:
Pada program itu, Tajuddin menyampaikan bantuan bernilai RM147,750 dalam bentuk anak ayam kampung, kambing, makanan ayam dan motosikal roda tiga daripada Jabatan Perkhidmatan Veterinar Terengganu kepada 314 petani sekitar Kuala Besut. - Ibid.
Tapi nak buat macamana, rakyat Malaysia cukup ramai yang terlalu sebati dengan rasuah cara ni, dan rasuah cara ni memang dihalalkan oleh kerajaan pimpinan Umno BN. Adakah kalau takdak PRK di Kuala Besut seramai 314 petani di Kuala Besut akan dapat bantuan tu?

Yang lebih celakanya Malaysiakini juga melaporkan:
Sementara itu, seorang daripada penerima bantuan, Mat Yusof Awang Ahmad, 73, dari Kampung Gong Manok di sini berkata, beliau bersyukur menerima bantuan itu dan akan menjaga 15 ekor anak ayam kampung yang diterimanya dengan sebaik mungkin.

"Ini kali pertama saya menerima bantuan seperti ini daripada kerajaan dan ayam ini akan dijaga sehingga cukup umur sebelum dijual pada harga RM8 sekilogram," katanya yang menjalankan penternakan ayam kampung secara kecil-kecilan. - Ibid.
Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2013/07/hujah-menteri-halalkan-rasuah-politik.html#ixzz2Z5JhCmSv


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO