Jumaat, Mac 04, 2011

UNDI POS: ZAMBRY SELAMAT DI DUN PANGKOR

Kenyataan Media (2 Mac 2011)

UNDI POS: ZAMBRY SELAMAT DI DUN PANGKOR


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengucapkan tahniah awal kepada Datuk Seri Dr Haji Zambry Abdul Kadir kerana akan mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kawasan Pangkor pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti dengan kemenangan besar setelah kemasukan beramai-ramai pengundi pos sebanyak 5,669 orang berikutan data yang telah dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) baru-baru ini.


Sudah tentu Datuk Seri Zambry akan memenangi kerusi DUN tersebut secara bergaya dengan penambahan undi yang akan meningkat kelak. Kemungkinan ini berdasarkan kemasukan pengundi pos yang terlalu tinggi di sana. Sudah tentu kerusi DUN Pangkor adalah kerusi paling selamat di Negeri Perak. Keadaan ini jelas menunjukkan bahawa Datuk Seri Zambry bergantung kepada pengundi pos untuk menang di dalam PRU sepanjang beliau bertanding di sana.


Lain pula isyaratnya jika Datuk Seri Zambry tidak akan bertanding lagi di DUN Pangkor dalam PRU 13 nanti, atau beliau akan bertanding di kerusi lain atau kerusi Parlimen pula? Atau pada kali ini pengundi pos akan menolak Datuk Seri Zambry pada PRU 13 nanti. Kemungkinan-kemungkinan ini tidak mustahil di dalam politik jika suara rakyat ataupun Pasukan Beruniform tidak didengar oleh kerajaan.


Bagi DPPN Pk, kita berasa hairan dengan peningkatan mendadak dalam undi pos di DUN Pangkor namun kami juga tidak pelik sekiranya ada usaha tertentu untuk memastikan Datuk Seri Zambry mengekalkan kemenangannya di Pangkor kerana kawasan tersebut sudah tidak selamat lagi bagi beliau. Atau kita juga sama-sama tunggu politik Umno / Barisan Nasional (BN) bagi melihat siapakah akan mengganti kerusi DUN Pangkor akan datang. Dan yang lagi penting adalah, sama-samalah kita tunggu samaada pengundi pos akan bangkit untuk menolak BN pada PRU 13 nanti! Adakah Datuk Seri Zambry akan menjadi wakil Pos di DUN Pangkor?


DR RAJA AHMAD AL-HISS

Setiausaha,

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO