Selasa, Mac 15, 2011

PERTEMUAN YANG MEMBIMBANGKAN UMNO

Kenyataan Media

NIK ABDUL AZIZ JUMPA HARUSSANI: UMNO PERAK BIMBANG



Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) merasa kesal berhubung kenyataan Ketua Penerangan Kerajaan Negeri Perak, Datuk Hamdi Abu Bakar yang menyifatkan pertemuan tertutup antara Tan Sri (Dr.) Haji Harussani Haji Zakaria, Mufti Kerajaan Negeri Perak dengan Dato' Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat, Al-Mursyidul Am PAS tidak sesuai dan seolah-olah merugikan ummat Islam kerana ianya di politikkan.


DPPN Pk juga merasa kesal kerana masih ada ummat Islam yang membezakan agama di dalam politik dan ianya tidak sepatutnya berlaku sama sekali. DPPN Pk melihat Datuk Hamdi tidak memahami Islam yang sebenarnya dan ianya bertentangan dengan slogan Datuk Seri Dr Haji Zambry Abdul Kadir tentang konsep Islam dan agama kerana kurangnya permahaman daripada kalangan pimpinan Umno itu sendiri.


Sepatutnya ianya perlu dilihat sebagai satu objektif baik kerana usaha ini akan memberikan kekuatan buat ummat Islam agar tidak bertelagah dengan hukum yang ada kerana bagi tokoh-tokoh Agama agar tidak bertembung dikalayak umum. DPPN Pk merasakan kerendahan dan kejelekkan pemikiran Datuk Hamdi yang terlalu bimbang bagi pihak Umno sekiranya pertemuan tersebut berlangsung dan sekiranya ianya berjaya kelak.


DPPN Pk sekali lagi berharap menemukan kedua-dua tokoh tersebut berjaya walaupun ada pihak tertentu tidak senang dengan usaha ini. Malah ianya cuba dihalang agar tidak berjaya dan jelas perkara tersebut tidak menguntungkan Umno jika ianya diadakan dan bukannya kedua-dua tokoh tersebut.


DR RAJA AHMAD AL-HISS

Setiausaha,

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO