Jumaat, Mac 04, 2011

PAS GANTI UMNO: UMNO GANTI SIAPA?

Kenyataan Media (1 Mac 2010)

PAS GANTI UMNO: UMNO GANTI SIAPA?

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengecam ucapan Datuk Seri Dr Haji Zambry Abdul Kadir ketika Majlis Perasmian Serentak Umno Cawangan-cawangan Seluruh Negeri Perak dan terlupa situasi di Negeri Perak bahawa siapakah yang akan menggantikan Umno di Perak jika tsunami politik semasa Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 12 tahun 2008 berulang kembali di Perak.


Bagi di Perak, Umno sebenarnya akan digantikan oleh wakil Bebas kerana pentadbiran kerajaan Negeri sehingga kini masih ditentukan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas melalui rampasan kuasa bukan melalui sistem demokrasi berparlimen seperti di negeri-negeri lain di Malaysia dan negara-negara di dunia yang mengamalkan sistem ini.


Kenapa Datuk Seri Zambry lupa dengan peristiwa ini? Kenapa Datuk Seri Zambry tidak melihat bahawa Umno masih gagal memainkan peranannya sehingga kini? Umno Perak sebenarnya bakal digantikan oleh PAS jika rakyat menolak Umno pada PRU 13 nanti.


Ini kerana semua kerusi Umno di Perak akan berdepan dengan PAS dan jika Umno kalah kerusi tersebut sudah tentu bahawa PAS akan menggantikan Umno. DPPN Pk yakin rakyat boleh menilai sendiri kepimpinan Umno Perak kini kerana masih meneruskan kerakusan yang telah dilakukan oleh kepimpinan mereka sendiri.


DPPN Pk akan bersama rakyat bagi membuat perubahan dan memastikan bahawa PAS akan menggantikan Umno, manakala Barisan Nasional (BN) akan digantikan dengan Pakatan Rakyat (PR) di Perak.


ZAWAWI HASSAN

Ketua,

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO