Rabu, Mac 02, 2011

PECAH AMANAH, DIBERI KEPERCAYAAN : ITULAH UMNO

Kg. Gajah 01 Mac 2011

Penduduk Kg. Gajah gempar dengan berita seorang anak tempatan yang bertugas di Pahang di jatuhkan hukuman jel 10 bulan dengan denda berjumlah RM24,650 atas kesalahan mengemukakan dokumen palsu, dengan tujuan untuk memperdaya serta membuat kekeliruan dokumen baucer bayaran. Butiran bayaran yang diperlukan cuma bernilai RM4,930 sahaja. Laporan Kosmo Jumaat 25 Feb. 2011, juga Seksyen 11(c) Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan boleh di hukum mengikut Seksyen 16 akta yang sama boleh di penjara minimum 14 hari sehingga 20 tahun dan denda sehingga lima kali gandaan nilai suapan atau RM10,000 atau nilai mana lebih tinggi.

Nasaruddin Othman

Mohd. Nasaruddin Othman, bersama keluarga tercinta

Beliau pada masa ketika kejadian adalah Pengetua Institut Latihan Jabatan Kemajuan Masyarat Kemas di Kuatan Pahang, dan kes disebut pada 13 Janauari 2006, bagitu lama kes ini berjalan dan pihak tertuduh juga telah lupa yang beliau sedang dalam pertuduhan.

Dalam usia yang bagitu muda hanya 33 tahun, dengan jawatan yang tinggi dan berpengaruh dan berkecimpung pula dalam politik pemerintah sudah tentu beliau merasakan dirinya sentiasa di lindungi oleh pihak tertentu dalam parti dan kerajaan. Ini membuatkan beliau terlupa bahawa undang-undang di Malaysia bukannya sentiasa memihak kepada kepimpinan pemerintah. Kekadang perlu ada dari kalangan tentu yang di jadikan " Kambing Hitam " dalam penetuan perundang tersebut.


Beliau di DUN Kerdau - sebagai petugas pilihanraya,
apakah yang terjadi pada dirinya tidak menjejas prestasi calun
di Kerdau - rakyat sahaja yang boleh menjawabnya.

Sebagai pemimpin di peringkat Pemuda Bahagian, berkelulusan yang membawa gelaran " Dr. Rounders " beliau di lihat mampu untuk pergi jauh dalam proses kepimpinan, mungkin dalam masa terdekat mampu menaiki tangga hariki kepimpinan dengan lebih tingg.

Rata-rata kenalan di kampong merasakan amat dukacita atas peristiwa yang menimpa beliau dan mungkinkah masa depan kepimpinan beliau terjejas? Atau memang sudah menjadi budaya dalam UMNO, budaya sebegini memang menjadi darah daging. Mungkin dalam pemikiran beliau kalau kepimpinan yang lebih tinggi boleh buat, malahan berjuta dan berbilion, lihat saja kepal selam, lihat saja pembelian jet, lihat saja pengagihan wang negeri, lihat saja peruntukan projek, lihat saja salah guna kuasa oleh pemimpin, malahan lebih teruk sistem perundangan juga di jadikan bahan untuk kepentingan politik, untuk mengapa " aku " tak boleh, aku EXCO pemuda Bahagian, bersama dengan Jawatan kuasa Bahagian bersama dato T.

APAKAH UMNO AKAN TERUS BERJUANG DAN MEMPENGARUHI ANAK DIDIK MEREKA UNTUK TERUS HIDUP DENGAN SALAH LAKU. ALLAH SAJA YANG TAHU

laporan : http://gajahmenta.blogspot.com

2 Comentários:

HAMBA ALLAH berkata...

As salam... Nasaruddin ini la yg jd ydp pibg skolh sy thn lepas dan byk mkn duit pibg dgn pelbagai cara.. Alhamdulillah,thn ni org gulingkn dia sbb meluat tp skrg dia duk meroyan kacau skolh n cikgu2 sbb x terpilih jd ydp..mmg muka x malu..

HAMBA ALLAH berkata...

As salam... Nasaruddin ini la yg jd ydp pibg skolh sy thn lepas dan byk mkn duit pibg dgn pelbagai cara.. Alhamdulillah,thn ni org gulingkn dia sbb meluat tp skrg dia duk meroyan kacau skolh n cikgu2 sbb x terpilih jd ydp..mmg muka x malu..


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO