Selasa, Januari 04, 2011

SPEAKER GANESAN GAGAL BERFUNGSI

Kenyataan Media

(30 November 2010)

SIDANG DUN PERAK: GAGALNYA FUNGSI R. GANESAN


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) yakin dengan tindakan oleh orang yang berpengalaman seperti Tan Sri Haji Mohammad Tajol Rosli Mohammad Ghazali hari ini yang menegur peranan yang dimainkan oleh Datuk R. Ganesan yang bertentangan serta salah mengikut Perintah Tetap Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang bersidang hari ini jelas tidak mahu akur menggunakan budibicara yang sebaik mungkin menyelesaikan perkara yang dibangkitkan oleh S. Kesavan Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Kawasan Hutan Melintang.


Kegagalannya berfungsi dengn baik terus dibangkitkan oleh Tan Sri Tajol Rosli yang jelas berpengalaman sebagai bekas Menteri Kebinet dan bekas Menteri Besar Negeri Perak yang lalu.


Malangnya Datuk Ganesan tidak mengindahkan saranan Tan Sri Tajol Rosli dengan menegaskan sikap sombong dan angkuhnya. Bagi DPPN Pk, jelas Datuk Ganesan tidak layak menduduki jawatan tersebut dan kurangnya pengalaman tersebut memperlihatkan Sidang DUN Perak seperti ‘Mesyuarat Orang Kampung’ dan sangat berbeza ketika mana Speaker Pakatan Rakyat (PR) yang dirampas S.Sivakumar ketika mengendalikan dewan dengan penuh disiplin dan mengikut peraturan.


Sudah tentu dunia akan mengetawakan kita di Perak dengan apa yang berlaku, termasuklah menggunakan kertas putih kosong untuk mengundi. Langkah yang pertama jelas Datuk Ganesan gagal memastikan semua ADUN mengikut Perintah Tetap tersebut. Disebabkan kegagalannya itulah Sidang DUN tertangguh dengan jenaka-jenaka yang tidak pernah dilihat oleh dunia. DPPN Pk sedar berita ini tidak akan dikeluarkan oleh media arus perdana, tetapi pekara ini perlu ditegur untuk kebaikan semua jua.


DPPN Pk berharap Datuk Ganesan bersikap lebih matang untuk meneruskan Sidang DUN pada hari esoknya dan tidak takut kepada bayang-bayang yang seolah-olah melihat akan diganggu oleh ADUN-ADUN Pakatan yang lebih arif tentang Peraturan Tetap Dewan. Dan jika beliau tidak mampu, sila pastikan Timbalan Yang DiPertua untuk meneruskan agenda selepas daripada ini. DPPN Pk juga mengucapkan tahniah kepada semua ADUN PR Negeri Perak kerana ingin memastikan semua persoalan rakyat dapat dijawab dan diselesaikan.


DR RAJA AHMAD AL-HISS

Setiausaha,

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO