Khamis, Januari 13, 2011

MAGGI BN SUDAH KEMBANG!!!

Kenyataan Media

(11 Januari 2011)

CALON BN PRU13: MUKA LAMA TERGUGAT?

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mendapat maklumat bahawa Datuk Seri Dr Haji Zambry Abdul Kadir,

selaku Pengerusi Barisan Nasional (BN) Negeri Perak, akan menyenaraikan muka-muka baru sebagai calon BN menjelangnya Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti termasuk calon muda sebagai satu perubahan dan lonjakan terhadap kepimpinannya. Langkah tersebut dikira sebagai satu bentuk tindak balas terhadap pengiktirafan Dato’ Seri Haji Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak, Presiden BN, kerana masih mengekalkannya sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Perak.


Termasuk juga perubahan tersebut adalah perlantikan Ketua Pergerakan Pemuda Umno Negeri Perak yang baru, Khairul Azwan Dato’ Harun yang menggantikan Maslin Sham Razman. Perlantikan ini juga dilihat sebagai satu 'signal' jelas kepada mana-mana tokoh lama yang dikenalpasti tidak berkemampuan atau tidak dilihat membantu kepimpinan Datuk Seri Zambry. Faktor ini juga akan memberikan imej baru kepada BN Perak kerana menampilkan muka baru yang lebih muda sebagai calon. Apapun bagi DPPN Pk, kami juga sudah bersedia untuk menghadapi kemungkinan tersebut bagi berdepan dengan BN dalam PRU nanti.


Bagi DPPN Pk, rakyat pada hakikatnya sudah dapat melihat dan menilai kemampuan Datuk Seri Zambry sebagi nahkoda dalam mengemudi satu barisan kepimpinan yang sebahagian dari mereka jelas bukan daripada pasukan 'pilihan'nya. Seorang pemimpin muda berwibawa sepatutnya memanafaatkan sebaik mungkin barisan kepimpinan yang sedia ada, namun kualiti ini tampaknya tiada pada Datuk Seri Zambry yang dilihat secara jelas bakal membuat satu kejutan besar bagi BN Perak bagi menghadapi PRU 13 kelak. DPPN Pk mengalu-alukan langkah Datuk Seri Zambry menyediakan pentas baru untuk tokoh-tokoh muda terutamanya bagi merancakkan lagi suasana PRU 13 dan bagi rakyat membuat penilaian sebenar terhadap kemampuan seseorang pemimpin sejati.


Bahkan, DPPN Pk sudah bersedia pada bila-bila masa untuk berdepan dengan barisan baru Datuk Seri Zambry ini. Rakyat juga amat tertunggu-tunggu melihat perkembangan BN Perak pada PRU 13 nanti. Bagi DPPN Pk, kuasa rakyat yang mampu menaikkan mana-mana pemimpin yang terbaik itulah jua yang boleh menurunkan mana-mana pemimpin pada bila-bila masa sahaja, berkat petunjuk dan hidayah Allah yang padaNya jua Raja segala Kuasa.


MOHD MUNIR ALI

Timbalan Ketua,

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO