Khamis, Mei 20, 2010

Konvoy ke GAZA


 Antara peserta Malaysia yang akan menyertai Konvoi ke GAZA adalah wakil dari Yayasan Amal Malaysia yang akan bertolak malam ini iaitu En Hj. Jamuliddin Hj. Elias, Timbalan Presiden AMAL Malaysia.

Beliau akan bertolak bersama-sama beberapa lagi peserta dari NGO di Malaysia. Peserta konvoi dari Malaysia akan bertolak ke Istanbul pada 19hb Mei dengan kapal terbang untuk menaiki kapal yang sedang menunggu di sana. Konvoi kapal dijadualkan akan bertolak dari Istanbul ke Antolia pada 21hb Mei dan akan belayar ke Gaza dua hari kemudian.

Menurut En Jamaludin, beliau tidak pasti bila tarikh akan pulang sebab banyak kemungkinan akan berlaku susulan ancaman-ancaman dari pihak Israel.
Berikut ini disenaraikan nama-nama mereka yang dipilih oleh IHH untuk ke GAZA:
1. Noorazman Bin Mohd Samsuddin (Ketua Misi)
2. Dr Mohd Arba’ai Bin Shawal
3. Dr S Muhamad Haleem Bin S Hassan
4. Dr Selamat Bin Aliman
5. Jamuliddin Bin Elias (Yayasan Amal Malaysia)
6. Al Hami Husain Bin Suhaimi
7. Mohd Nizam Bin Mohamad (Wakil Media)
8. Abd Halim bin Mohamed Redzuan (Wakil Media)
Dua lagi slot untuk wakil media telah dikhususkan untuk TV3, tetapi setakat pengumuman ini dikeluarkan, penyertaan daripada TV3 masih belum muktamad.
Perkembangan terkini konvoi boleh diikuti melalui saluran rakan media projek Lifeline4Gaza iaitu Radio IKIM.fm, Sinar Harian, I Luv Islam dan TV3.
Peserta konvoi akan diberikan taklimat pada 16hb Mei. Satu sidang akhbar akan diadakan pada 18hb Mei pada masa dan tempat yang akan diumumkan kelak.
Peserta konvoi dari Malaysia akan bertolak ke Istanbul pada 19hb Mei dengan kapal terbang untuk menaiki kapal yang sedang menunggu di sana. Konvoi kapal dijadualkan akan bertolak dari Istanbul ke Antolia pada 21hb Mei dan akan belayar ke Gaza dua hari kemudian.

MOGA SEMUA YANG BERSAMA MISI INI DI KURNIAKAN PAHALA YG SANGAT BESAR NAMUN KITA YG DI TINGGAL KAN PULA HARUS PEDULI DENGAN KELUARGA YG MEREKA TINGGALKAN. APA PERANAN KITA.......?

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO