Jumaat, Mei 07, 2010

Dosa Benjy & Aminulrayid di Tanahairku....

Seseorang yang disyaki menjadikan pangsapurinya sebagai makmal pemerosesan dadah dan menyimpan 'tumb drive' terkandung sedutan video cara memproses dadah kini menjalani latihan pemulihan akhlak di Pusat Pemulihan Akhlak Johor selama 2 tahun. Menteri dalam negeri telah mengesahkannya.

Seseorang yang disyaki menyamun walaupun dalam kenyataan saksi beliau sedang panik , ditembak mati ketika dikejar mengejar. Proton saga dan Patrol Car Waja.

Bagaimana hal ini boleh terjadi? Dosa manakah yang lebih besar terhadap tanahairku. Apakah begitu cepat hukuman dijalankan terhadap kedua-dua insan tersebut? Namun yang pasti Benjy akan dapat diziarahi oleh anggota keluarganya manakala Adik AminulRasyid ziarahilah pusaranya semata-mata.

Bagi kami rakyat marhaien tidak dapat masuk akal atas tindakan tersebut, namun perkara ini telah berlaku dan apakah kita pasti seisi keluarga kita akan terselamat dari bahana kedua-duanya atau kesan atas tindakan tersebut. Kita akur tentang kebolehan dan adakalanya bijaksana anggota keselamatan yang juga banyak berkhidmat terhadap tanahair kita namun kita juga menuntut agar profesionalisme anggota keselamatan berada ditahap terbaik dan matang bertindak dan melindungi rakyat.

Berilah peluang rakyat mendapat keadilan bukan sekadar sedap membela namun kewarasan rakyat teguh bersama dan berpegang pada prinsip agama Islam yang luhur dan bertamadun. Sama-sama kita fikirkan.

Mana satu antara mereka berdosa besar?
Apakah layak kita menghukum seseorang itu dengan tindakan yang mereka lakukan?

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO