Selasa, Julai 14, 2009

PAS buat Hatrik 6 - 0 (semenanjung)

Tak kire la deme nak kata ape.... janji menang ..... keme disini dah abih suare .... bunyi itik serati... besok nak layan anak bini ... Dah sebulan Yop, ninggalkan anak bini ... nak rak rasenye rindu kat deme .... Kalu UBN bertugas kat sini dapat pitih .... tapi kite kene keluor modal sendiri yop.... balik esok nukal jagung le .... mencari modal nak berjuang lagi ..... kalu le ramai yang berjuang tak ke seronok ...

Pada pandangan teman, kekurangan majority di PRK N41 mungkin disebabkan faktor calon.... ini dari kajian teman yang hine ..... PRK kali ni umpama PRU 11(2004).... pengundi sewaktu PRU12(2008) memilih Pak Su Wel mungkin "Body Touch" yang beliau lakukan terhadap pengundi disini .... tahun 2004 kita menang 53 undi ..... PRK kali ni kita menang 65 undi ..... tapi waktu Pak Su Wel kita menang lebih kurang 1300 ..... ini bermakna lebih kurang 1200 pengundi adalah dikalangan UBN dan atas pagar.

Petang tadi teman dah cerita kelebihan Pak Su Wel (mulah) gelaran yang teman dengor malam ni ..... Walau bagaimanapun Tok Wakil yang baru ni Abg Uji kene lakukan suatu anjakan paradigma untuk mencapai kemenangan setanding Pak Su Wel pada PRU13 .... Kalu mike me kate petugas kurang berpengalaman, teman disini nengok deme tak renti mesyuarat, latihan keselamatan,culaan,ketua 10,logistik,penerangan,rayu undi semua deme buat tapi dah nak jadi rope ni mane muatnye.

Jangan bersedih, jangan berdukacita sedangkan kamu belum diuji oleh Allah .... teman nengok deme disini tak tau base letih ..... walaupun kampong ni blackout ..... budak mude tetap belarak ...mawak bendere kulu keyour .... esok tumbang koba sekor lembu sekor .... ate bile kume nak balik .... ingat lepas bahcike sok teman hincit le.

Cadangnye nak negakkan pinggang jap .... kome diromah mmpone le ..... maklum le dah nak masuk 40 ni macam-macam penyakit datang. Deme janji kalu bubar DUN Perak deme pulak nak nolong kite ... haa siap balik kampong sok mesyuarat sesaja ..... dah ng'empor rasenye, mate pun dah rapat. udah le tu kome oi.

1 Comentário:

Khotlu Hang berkata...

mujur bena ado demo.... selamat pulang.....


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO