Jumaat, Julai 31, 2009

Antara Lilin Nizar & Gambo ni : Najib....



Sejak peristiwa Lilin Sebatang yang menjadi isu terbesar yang diperbesarkan oleh puak UBN akhirnya memakan diri mereka sendiri.Isu yang pada mulanya mereka lihat mampu menggugat PR dan Dato Seri Nizar sendiri akhirnya terpalit kepada mereka kembali.Jika Dato seri Nizar memegang lilin bagaimana pula dengan tindakan Gambar diatas..???Apakah ia bukan acara keagamaan ..????

Pihak UBN mengeluarkan arahan kepada pihak media untuk menghentikan isu berkaitan lilin ini kerana bagi mereka jika bermain dengan isu ISLAM maka merekalah yang lebih banyak melanggar HUKUM ALLAH tersebut.jadinya secubit yang dicari sebelanga yang RAKYAT beri kepada UBN untuk dipersoalkan...

Isu Rosmah yang mendedahkan aurat,isu hiburan terlampau ajaran UBN untuk Rakyat dan beberapa isu lain yang lebih besar dan lebih Buruk dari pandangan ISLAM langsung tak disentuh malahan hanya dibiarkan sahaja...Pak MUFTI yang kononya Ulamak tersohor hanya seperti PAK TURUT dalam mengikut TELUNJUK PIMPINAN UBN...Yang HARAM di HALAL kan dan Yang Halal di Haramkan...itulah tanda mahu abis zaman...!!!

2 Comentários:

Anak Perelih berkata...

Dan terbaru... Najib dan menteri UBN mengalungkan bunga di Tugu yang nyata jelas difatwakan haram oleh Majlis Fatwa...

http://anakperelihblog.blogspot.com/2009/07/lilin-nizar-vs-tugu-najib.html

Tok Perak berkata...

Yang sama isu lilin. Sama tapi tak serupa. Tak serupa dari segi situasi maupun keadaan.

Ada pihak ini semua bergantung nawaitu, skrg ni semua dah tak kira nawaitu dah.

Persoalan skrg adalah.... ini bermakna perbuatan kedua2 pemimpin samada najib mau pun nizar ada yg anggap salah dan ada pula yg anggap betul.

Jadi, saya beranggapan tiada pihak yg sebenar2nya ingin membuktikan kebenaran hukum disini dan yg ada hanyalah 1 eleman sandiwara politik yg semata2 ingin mengeruhkan keadaan.

Inilah sebenarnya manusia. Ada bertopengkan harta benda, ada juga bertopengkan ilmu dan ade juga bertopengkan ahklak dan mgkin berbagai2 lagi topeng yg ada lagi tidak disedari kerana hati2 manusia.

Ada sangka hitam salah putih betul. Sedangkan adakala putih salah hitam sebenarnya betul. Maka jadilah kelabu asap.

Sudah pasti senario sebegini jelas menunjukkan itulah caca merba politik dan pada fikiranku SIAPA SAJE YG MEMERINTAH. Senario ini tetap tak berubah. Kerana inilah manusia


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO