Rabu, Januari 09, 2008

Apa tindakan Umno-BN Bila Jalur Gemilang Dibuat Coli?

Posted on Januari 7, 2008 oleh HermanSamsudeen
Artikel ni sengaja diterbitkan semula disini untuk mencabar Umno-BN yang kononnya ’sanggup jadi hero kampung dusun’ dalam soal bendera Jalur Gemilang ini.
MALAYSIA : Semua orang marah bila jalur gemilang dibakar. Semua orang kecam bila lirik lagu negaraku di permain-mainkan oleh budak Cina, Wee Meng Chee. Tetapi tiada siapa yang marah bila Islam dihina oleh pemimpin Umno/BN. Islam telah dipersendakan oleh mereka samada dari segi Akidah, Muaamalat ataupun Syariatnya. Sejak dulu hingga kini.
Siapa yang mengeluarkan kata-kata Hukum Hudud ketinggalan zaman kalau bukan pemimpin Umno/BN. Siapa yang mengatakan politik suku ugama suku kalau bukan pemimpin Umno/BN. Siapa yang persendakan arahan menutup aurat kalau bukan pemimpin Umno/BN. Siapa yang mempermain-mainkan Al-Qur’an kalau bukan mereka semua?.
Mana lebih penting dan wajib dipertahankan dahulu - Jalur gemilang atau Islam?
Kerajaan mengeluarkan garis panduan terhadap penggunaan jalur gemilang. Antaranya tidak boleh dibuat kek atau coklat. Dilarang dari dibuat pakaian dan dipakai.
Di sini saya perturunkan gambar-gambar menarik untuk kita berfikir sejenak dan menilainya.

Belum dapat dibuktikan lagi siapakah yang membakarnya…sila ambil tindakan.

Nasha Aziz berpakaian seperti ini bukan sahaja menghina bendera tetapi sudah menghina Islam… Apakah tindakan kerajaan Umno/BN? Mamak yang dok kat RTM tu macamana? Kalau orang lain buat katanya marah sangat. Ni anak buah kamu yang buat nii… nak sengeh-sengeh apa lagi.

Di Indonesia bukan sahaja jalur gemilang dibakar oleh pendemontrasi bahkan gambar Pak Lah Perdana Menteri Malaysiapun turut dibakar. Apakah tindakan kita? Di mana Pemuda Umno? Dah jadi pondan ke?
Kita mengharapkan, ketelusan dan ketulusan pihak kerajaan dalam menangani hal ini. Janganlah kerana Dr Awang Adek Hussien seorang Timbalan Menteri yang buat kerja hina memotong bendera, kita diamkan tetapi bila ada orang lain bakar maka kita buru sampai ke lubang cacing. Itupun belum sah lagi betul ke tidak gambar itu. Sila ke laman http://taraknamav2.wordpress.com untuk menelitinya.
Janganlah kerana Nasha Aziz seorang pelakun maka beliau boleh memakai dan menghina jalur gemilang sesuka hati akan tetapi bila ada yang mengubah lirik maka kita ugut macam-macam untuk ambil tindakan.
Antara bakar dengan potong dan pakai semuanya menghina jalur gemilang. Cuma mungkin memotong bendera dan memakainya dilihat “penghinaan secara terhormat” kerana melihat kepada siapa pelakunya. Apapun semuanya itu “membakar hati dan jiwa kita” kerana menghina panji-panji negara.
Dan semestinya kita lebih terbakar hati apabila Islam dihina dan persendakan oleh pemimpin BN sesuka hati. Ingatlah “Islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi darinya”. Fikirkanlah…..

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO