Jumaat, Oktober 19, 2012

PAS Pasir Salak masih relevan ditempat sendiri ... PKR Hero menyerahkan kembali...

Hakikat dan sejarah menyatakan bahawa kebenaran dan hak pasti akan datang. Begitu juga dialam nyata bahawa kawasan sejarah ditandingi PAS kini tegas menyatakan kesudian menerima semula perkara yang telahdipinjamkan sebelumnya.

Deklarsi 16 Oktober , kini menjadi bualan hangat oleh PKR Cabang Pasir Salak yang ingin sekali lagi menafikan apa yang pengundi tidak mengetahuinya. dan sejauhamna ketaatan terhadap orang nombor satu dalam cabang itu sendiri. Sejarah ketika sebelum berlakunya pertemuan tersebut sedikit sebanyak untuk sama-sama membina atas citarasa kita semua. Document mutlak jelas menunjukkan presiden PAS Negeri & Pusat sentisa peka terhadap perkembangan semasa.

Komen seseorang dalam blog , menunjukkan orang - orang awam sering alert tentang sejarah terbina. Maka sewajarnya pihak pimpinan pusat mengambil kira nota kaki tersebut.

Pinjam kena pulang
Pengundi, pimpinan mesti salin bagi mengetahui duduk perkara terhadap pembahagian kerusi yang diperkatan sebelumnya. Cabang Pasir Salak  tetap hero bersama kita semua. Anak2 masa kini akan diingatkan tentang perjanjiaan tersebut dan dalam masa yang sama, sejarah kebenaran pernyataan tersebut dapat tercatat dikepala masing-masing.

Klik survey Rakyat dialam maya SINI

Hubungan baik sesama PR semakin utuh dengan isu-isu global. Walaubagaimanapun isu tempatan dan cubit2 dalam adik beradik sentiasa berlaku, lebih2 lagi adik beradik yang berlainan warna kulit. Sedangkan anak2 kita sering mencuit2 satu sama lain.... salah faham. biasa dalam lumrah alam. Manusia terutamanya.

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=2519699918667813785&postID=9170040834277183336&isPopup=true

Insyallah dengan kesedaran diri dan membuang ego masing-masing, kerjasama akan berterusan.

22 Comentários:

Tanpa Nama berkata...

Serahkan kepada yang berhak. Pas lebih berhak kerana pas bukan parti pilihanraya seperti umno atau pkr. Realiti bukan fantasi. Jika mahu PR MENANG PRU 13, Biarkan pas menerajuinya. PKR RAKAN PAKATAN DAN TERIMALAH DENGAN DADA TERBUKA BERDASARKAN REALITI SETEMPAT.

Tanpa Nama berkata...

saya amat setuju PAS bertanding di Parlimen Pasir Salak. Sebab temapat tu hanya dipinjamkan aje...benda pinjam ni kena bagi balik pada tuan nya..

Tanpa Nama berkata...

sokong pas btanding....Allahuakbar

Tanpa Nama berkata...

Jgn nak berdolak dalik lg keputusan dah di buat terimalah dgn hati yg ter buka....pas dah banyak berkorban utk pkr..jd tunjukkan semangat setia kawan dlm PR ini.jgn kita diketawa musuh kerana impian peribadi. Skrg tuju kehadapan utk menawan putrajaya kami nk lihat pkr menyediakan pentas utk pas berucap pulak.....HASBULL PS

noktah berkata...

Pasal org pas pasir salak tak paham makna baaiah
(taat & akur) kepada ketua dia sendiri (iaitu muhaimin s/u pas Neg Perak) peringkat Pas neg perak maka Allah Taala tutup pintu hati dan mata org pas pasir salak bahawa :-

Haji osman ketua cbg pkr bukan bodoh. Dengan menyerahkan parlimen pasir salak kepada pas...maka pas peringkat negeri perak terpaksa serahkan 3 dun kepada PKR yaitu 1) sg. Rapat di gopeng 2) chgkat jong di teluk intan 3) sg panjang (tempat yb nizar bekas mb )

Zamarul aini dan org pas pasir salak sebenarnya "terperangkap" dgn perangkap yg dia sendiri pasang

Dengan tambahan 3 kerusi dun kepada pkr isyallah sekiranya kita menang besar di perak maka dinobatkan haji osman sebagai mb perak selepas pru 13...maka org pas pasir salak jgn segan silu minta projek kat haj osman o.k

Hijau ke putrajaya tidak ada menjadi realiti sekiranya DSAI gagal menyakinkan sabah & sarawak menyokong PR...dan itupun tak tentu muhaimin (sekiranya akhirnya jadi calon di pasir salak) mampu tumbangkan tajuddin rahman.

Agak gusar muhaimin tak ada kuku di kwsn cinadi chui chak , panlawan dan pekan langkap..situ saja dah ada dekat 5,000 pengunditetapi cina di sana tak ada masalah dgn ha osman calon dun sg. Manik

Game play hajiosman sangat mudah di paham...muhaimin akan tewas di parlimen dan haji osman menang di dun sg. Mainik dan kemudian akan ke ipoh sebagai mb perak yg bau

Akhirnya nak tak nak .......org pas yang sombong tak tentu hala terpaksa berbaaiah kepada pemimpin PKR.

NOKTAH

SAMDOL cucu JWW Birch berkata...

Waaah hebat percaturan org PKR ni....dah tebalik kod pulak org Pas pulak kena main belakang.

Hebat...habat mcm main dam pulak......umpan satu parlimen pastu ...tap...tap.....tap tibai makan 3 dun sekali gus...hebat-hebat PKR ni rupanya

Tak sia2 depa pilih rafizi ramli jadi pengarah strategi PKR

Nasihat kita kat muhaimin kalau nak minta 'undi kesian' dari pengundi atas pagar......pertama ulamak pas pasir salak kena tukar imej muhaimin.....kena potong rambut mat rock dia dan trim janggut jerabai dia

Dua, saf pas kena berenti pakai jubah 'robah rabih' tu...jadi mcm orang biasa....pastu 'berhenti' solat dalam markas pas saja...kena solat masjid/surau kerajaan kerana orang atas pagar tak solat kat markas pas...jadi kome semua kena gaul dgn mrk untuk tarik minat mrk kpd calon2 PR.

Itu la sikit tip nak menang....bukannya belonggok 30-40 orang kat markas sembang2 kosong pasal politik.

Lebih baik balik rumah pelok bini ada jugak manafaatnya.

Tanpa Nama berkata...

Cakap bukan main besar PKR ni...cube bagi tau mane bukti kamu diterima di Sg.Manik....Buat konvoi 15 Orang je yg ikut itu kate ade harapan nak menang...cirit la...Kamu ingat org PAS xtau yg Hj Othman menang ketua cabang pasal main duit..klu x still lagi Mustafa Kamil Ayub...jgn nak belagak dan Dabik dada ko hebat UKUR BAJU BADAN SENDIRI LA....

samdol cucu jww birch berkata...

Hebat tak hebat la...ko mintak pas pusat ko bagi kita lawan 3 penjuru, pas pkr & bn di dun sg. Manik untuk kita test power.

Teman berani bet la pas dapat undi paling corot.

Cina chui chak tolak mentah2 calon pas....tak pecaya kita try PRu 13 ni.

Yeop Ipoh Mali berkata...

Teman sokong si mamat Samdol Cucu JWW Birch tu cakap.

Cakap ngan Zamarul dan 4 ribu ahli Pas kwsn Pasair Salak tu ..." Ada Udang Ada Batas" ....Tiba masanya kami Balas"

Deam lupa PKR ada 2 ribu ahli dan pekan Langkap, Kg. Baru Chu Chak dan Kg. Baru Pahlawan ada kira-kira 5 ribu pengundi.

Berkat doa ahli Pas Pasir Salak dimakbulkan Allah Taala untk jadi calon parlimen Pasir Salak ..... maka ingat tadi perpatah yang disebut tadi ....INI LAH MASANYA KITA BALAS"

Pasti PAS hilang 7 ribu undi solid dari ahli PKR dan masyarkat Cina.

Mamat Pas ni lupa Parlimen Pasir Salak ni ada dekat 50 ribu pengundi....separuh pengundi Melayu bagi undi kat UMNO/BN dan separuh pergi kat calon Pakatan Rakyat (PR)....jadi penentu kemenangan dia ialah pengundi Cina dan India yang duduk di pekan Langkap , Chui Chak, Pahlawan dan kawasan sekitarnya


Tu lu orang Pas ni tak pandai kira bab-bab strategi politik ini....dia dok pukul canang dia je lah yang kerja keras masa kempen p'raya....tapi apa kerja keras dia ??....pasang bendera tengah-tengah malam pastu pusing keliling dengar ceramah calon2 yang bertanding.

Lepas tu ramai-ramai belonggok kat markas dia maki hamun calon UMNO/BN.

Itu je lah kerja keras mamat-mamat Pas ini.

Tapi gebang kata parti dia lah yang kuat ...PKR dan orang lain semua lemah.

Ini lah 'HAPRAK' nya PAS Pasir Salak

Allahu Akhbar

Politikus @ tikus berkata...

Ini perangai mamat yang bernama Zamarul Aini...pemimpin besar Pas pasir Salak

4 dari 30 sifat-sifat pemimpin yang munafik :-


Dusta

Hadith Rasulullah yang diriwayatkan Imam Ahmad Musnad dengan sanad Jayid: "Celaka baginya, celaka baginya, celaka baginya. Yaitu seseorang yang berdusta agar orang-orang tertawa." Di dalam kitab Shahihain (Shahih Bukhari dan Muslim), Rasulullah SAW bersabda: "Tanda orang munafik ada tiga, salah satunya adalah jika berbicara dia dusta."

Khianat

Sabda Rasulullah SAW: "Dan apabila berjanji, dia berkhianat.

" Barangsiapa memberikan janji kepada seseorang, atau kepada isterinya, anaknya, sahabatnya, atau kepada seseorang dengan mudah kemudian dia mengkhianati janji tersebut tanpa ada sebab uzur syar'i maka telah melekat pada dirinya salah satu tanda kemunafikan.

Fujur Dalam Pertikaian

Sabda Rasulullah SAW: "Dan apabila bertengkar (bertikai), dia melampau batas."

Ingkar Janji

Sabda Rasulullah SAW: "Tanda orang munafik ada tiga: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercaya (diberi amanat) dia berkhianat." (HR. Bukhari Muslim)


Sebagai Parti Islam yang kononnya 'benar-benar Islam' ..menegak kan Hak dan Menolak Mungkar .... maka Pemimpin Pas wajar Ambil Tindakan Keras terhadap Zamarul Aini kerana me manipulasi apa yang dipanggil "Deklarasi Mintak Sedekah... Kutip Tanda Tangan j/k P.K.R cabang Pasir Salak Jam 3 Pagi" itu .

ANAK MUDA Pasir Salak berkata...

haahkan...jahatnya..

tapi setkat komen kat sini kononnya semua tu penipuan..baik orang yang komen ni tampil dan berjumpa dengan tuan yang kome umpatkan tu..tu pun kalau orang2 yang komen ni berani lah..xberani,silalah komen lagi..

ni negara demokrasi..silakan..ke memang yang komen ni pandai berkata2 je..sebelum terlupa,sebelum mengeluarkan dalil2 tersebut munasabahlah diri terlebih dahlu..sila periksa dengan Jwtnkuasa kawasan dan cabang terdahulu..cmaner cternya..jangan lah hanya keluarkan dalil yang terkena batang hidung sendri..

salam..

Tanpa Nama berkata...

PKR ni ckp je besar...bile berdepan dlm meeting harap hj osman je bercakap...yang lain jd tunggul kayu...hahahahaha...

Tanpa Nama berkata...

tkp pas berkata
kalau sesape xpuas hati meh sni jumpe aku, kita berdepan... betul ke ade 2000 ahli pkr kat langkap... masa pengudian pemilihan pkr cabang baru 300 org ahli je. aku tggu sesape cari aku klu xkenal tanye ismail buyung, wahab, mat paku suh diorg tanye cemane nak jumpe aku...

Tanpa Nama berkata...

ni nak kasi tau sama razak ismail.... lu pegi main jauh2... lu bukan orang sni... sapa kenal sama lu... ahli baru 3-4 ratus dah bising...

ADA NAMA.....MAT TONCIT berkata...

Tak apa lah Haji Osman - Ketua cabang PKR Pasir Salak dah tak ada rezeki .…..banyak-banyak lah bersabar…

Berlapang dada lah untuk serahkan Parlimen Pasir Salak kepada Pas walaupun Muhaimin dan ‘barua’ dia si ‘bangsat’ Zamarul Aini terang-terang telah ‘kencing’ PKR Pasir Salak untuk sign Deklarasi haprak tu.

Haji Osman harus segera minta Majlis Pimpinan PKR Perak untuk desak Pas Perak untuk serahkan 3 dun iaitu Sungai Rapat ( bawah kawasan Gopeng) Changkat Jong (bawah Teluk Intan) dan Pasir Panjang (dun bekas MB Nizar- kawasan Lumut) sebagai “Tebus Talak” untuk gantikan Parlimen Pasir Salak.

Tak pa Haji kita ada AJK parti , “Ah Tiam” dan rakan-rakan Cina yang lain untuk ‘racun’ pengundi Cina di pekan Langkap, Kg. Baru Chui Chak dan Pahlawan untuk sengaja ‘undi rosak’ untuk tolak Muhaimin, calon Parlimen tapi undi Haji Osman untuk Dun Sungai Manik.

Pas Pasir Salak lupa kita ada 5,000 undi Cina di tempat-tempat itu.

Jadi kita nak nobatkan Muhaimin “Aku Melayu di Kota Inggeris” sebagai calon ‘condemn’ selepas PRU 13 …tewas 3 piliharaya berturut-turut sepanjang kerjaya di kawasan Pasir Salak sahaja dan sewajarnya di tolak untuk ahli-ahli Pas.

Lantak lah slogan Pas…”Hijau” ke …atau ”Kelabu Taik Anjing ke Putrajaya” …yang pasti “Aku Melayu di Kota Inggeris” pasti tewas
tanpa ahli-ahli Cina PKR Pasir Salak tolong kempen untuk dia.


Di kala ini Haji Osman boleh mintak Pas bukannya untuk siapkan satu lagi deklarasi untuk sign bersama.…..tetapi paksa Muhaimin dan barua dia Zamarul Aini untuk “sembah” dan “cium” setiap kaki Jawatankuasa PKR cabang Pasir Salak.

“PAY BACK TIME……… BROTHER”





Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...ayat xboleh pakai...eh ahtiam pun surh Muhaimin bertanding la...PKR mane ade pengaruh...Kempen Manager pun import dari luar...itu pun nak berlagak ke....taik la...ko ingat cina nak sgt PKR ke...deme pun dah muak sbb kome suke melompat mcm katak....

lu hancing bro... berkata...

Lu gila kat wa baru jumpa ah tia sama mat paku kat pekan Langkap ahad lepas.

Ah tiam ckp lagi dia mau tiu sama muhaimin pasal kasi kencing sama PKR.

Ah Tiam kata malam tu masa dia, hj osman dan 2 lagi JK jumpa dgn Muhaimin dan itu bangsat zamarul aini pun ada mari......itu Muhaimin serupa mau nangis minta hj osman sign itu surat 'rayuan' untuk hantar sama setiausaha agung Pas pusat.

Tu yang ah tiam hot...alih2 surat rayuan itu diputar belit si zamarul bangsat tu jadi 'deklarasi' PKR serah parlimen Pasir Salak kepada Pas pulak.

Lu ingat Ah Tiam tu bodoh ka?? Dia declare mau hasut kawan2 cina dia tolak Muhaimin kalau dia jadi calon di parlimen pasir salak.

Jadi ko ingat muhaimin boleh tidor malam ke??

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaha...ayat xboleh pakai...Kate PKR P.Salak ni pandai sgt...Kempen Manager pun import itu kate pandai Politik...hhhhmmmmm....PKR P.Salak ni mmg xboleh pakai la...HAMPEH....!!!!

Lu Hancing Bro berkata...

Pasal korang pas pakai penceramah 'kuda-kuda' kayu macam mat rock konon orang seni si muhaimin la ..si haji mustafa la..si sahak la...semua ceramah dan kempen macam pondan .....takutkan si Tajudin Rahman tu.

Tu pasal PKR bawak budak muda Khalid Ismeth ...budak "U' ....pemimpin Mahasiswa....yang maki Rosmah bini Najib dia panggil "puaka" jadi kempen manager. Satu Malaya kenal dia

Baru orang Pasir Salak naik semangat dengar kempen budak muda bukannya dengar temberang bekas calon-calon pas yang koonon ada PHD tapi semendang 2-3 kali kalah bertanding

Ko cakap dgn budak "ingusan" TKP Pas jangan jual minyak la... ko dok ikut si Khalid tu ke hulu ke hilir lepas tu ko nak dia ceramah "free-free" tak payah bayar satu sen pun untuk dia ceramah atas pentas PAS...itu ko tak cakap dalam blog ni??

Memang lah dasar Pas ni dari YDP dia sampai Pemuda dia semua kaki belit orang.

Yang dia tahu tangkap kapcai pastu pegang bendera ramai2 pusing kampung pastu dengan muka tak malu bagitau orang kampung ...... nak "Hijau Ke Putrajaya"

Jangan kan mamat-mamat pas pasir Salak ni nak ke Putrajaya ....nak lepas ke Sungkai pun tak tau lepas ke tidak.

Tu la gua cakap Pas ni "HAMPEH"

Syiok sendiri la ko mamat.

Saya Pengundi Pasir Salak berkata...

ikutlah siapa siapa pun.
asalkan bukan umno (ABU).
dan yang tidak suka melompat serta tidak terima rasuah seks.

Pengundi TEGAR DI PASIR SALAK berkata...

woi lahanat lu hancing bro..

lu mmg berni dlam ni je..kuat kencing org...xpernh kerja kt pasir slak...nak melalak xtentu psal..jumpa xberni..

ckap kencang nak mampuih..cam la bguih bebeno...yang hang duk xpuas hati sgt n komen dalm ape hang dapat...hang mmg kuat kencg bro..pttlah hang gne nick lu g\hancing bro..

berni jmpa la smua yg duk hina tu..ckap duk kencing ngn hang pyer auta..ckap xde fakta..kuat auta..mmg kaki kencing la lu bro...

ajak jmpa ..kecut n snyap serbu bhsa..p wat keje dlu..bru berni cter ngn org yg hang duk hina tu..

apa2 pun..confrm hang org UMNO..ska kencig, sembg kencang duk melalut sorg2..hahahahahahahaha..aku setuju dengan Saya pengundi pasir salak - asalkan bukan UMNO dan yang tidak suka melompat2..

ABU

Tanpa Nama berkata...

tkp bagitau... sape yg budak hingusan sebenarnya... kalau berani kita berdepan klu nak tau sape hingusan ke x.... berapa lame si razak ismail yg xsedar diri cam kupang tembaga tu daftar ahli pkrtahun bile. kalau ade sesape nak tau sejarah penubuhan pkn seterusnya pkr kita bole debat...sape yg buat taik punca pr perak jatuh.. jumpe su pemuda tetapkan tarikh,masa n tempat... jangan baling batu sembunyi tangan... bersambung.....


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO