Isnin, Disember 29, 2008

HELWA DUN Kg Gajah Anjur Kem Hayya 'Ala Solah






Pejabat Penyelia DUN Kg Gajah mencipta sejarah apabila julung kalinya mencatatkan kehadiran yang tidak disangkakan kehadiran seramai 177 peserta di dalam Program Kem Hayya 'Ala Solah. Program diadakan pada 22-23 Disember 2008 yang lepas bertempat di Masjid Pasir Garam di DUN Kg Gajah dengan kerjasama JKKK Pasir Garam. Kem ini bertujuan untuk memastikan anak-anak tempatan khususnya supaya mengenal cara mengerjakan solat dengan betul dan mengetahui azab-azab meninggalkan solat.

Seramai 13 orang fasilitator telah membantu menjayakan program tersebut. Mereka terdiri daripada mahasiswa IPT dan beberapa orang guru PASTI. Rata-rata peserta yang menghadiri program ini sangat berpuas hati termasuk ibubapa dan mengharapkan program sebegini dianjurkan dengan kerap kali untuk kepentingan masyarakat di sini. Mereka mempertikaikan tentang kerajaan lalu yang tidak mengambil berat berkenaan pembangunan modal insan di kalangan masyarakat walaupun perkataan tersebut sering meniti di bibir mereka tanpa sebarang tindakan.

Program ini dirasmikan oleh Ustaz Mohd Salim Bin Mat Taib adik kepada Ustaz Muhammad Ismi Bin Mat Taib Calon PAS Di Dun Belanja daripada Parit.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO