Sabtu, Disember 06, 2008

AKHIRNYA BEBAS MURAD SUDIN TAHANAN ISA

Akhirnya bebas Sdr Murad Sudin pada hari khamis jam 6ptg. Beliau sampai di rumahnya ( Chenderong Balai) lebih kurang waktu maghrib di bawa khas oleh Boss SB, selama 6 tahun beliau ditahan di Kem Tahanan Kemunting atas kesalahan ISA, sepatutnya 8 tahun tetapi beliau dibebaskan dengan syarat masih didalam kawalan pihak keselamatan, seminggu sekali beliau perlu melaporkan diri di balai Polis Teluk Intan dan waktu jam 9mlm hingga 6pagi beliau perlu berada di rumah. Tidak boleh melibatkan diri dalam mana-mana program.

Dulu tinggal dalam sel yang gelap tidak boleh bergaul dengan tahanan lain, Quran menjadi teman tetapi kitab-kitab rujukan yang lain lain tidak dibenarkan tambahan kitab Assyahid Syed Qutb dan kitab-kitab Haraki, surat khabar dapat baca tiap-tiap hari tetapi bila ada ruangan berita tentang Jihad ia nya dipotong. 6 tahun beliau dipisahkan dari keluarga yang tercinta, menjelang Hari Raya beliau dapat berjumpa dengan keluarga itupun melalui telefon dalam bilik, sentuhan tangan suami isteri dihalang oleh dinding kaca.
Selama 2 tahun ini beliau terpaksa menjalani penjara dirumah, Alhamdulillah Hari Raya Qurban tahun ini dapat bersama keluarga dan juga ayahnya yang uzur.
Pengalaman dalam penjara amat dikesali kerana lebih kurang 30 tahanan ISA termasuk HINDRAF mereka dilayan semacam VIP walhal tahanan sepertinya yang mana disabitkan dengan JI tidak mendapat layanan yang baik.
Alhamdulillah dengan berbekalkan aqidah yang kuat beliau dapat meneruskan kehidupan.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO