Ahad, Februari 10, 2008

Islam Hadhari : Antara UNTA & Kerajaan ADIL & Amanah

Kampong Gajah, 9 Feb 08 - Kehadiran unta(hanya untuk pameran & bergambar sahaja) di Program Perkampungan Hadhari Parlimen Pasir Salak menjadi tarikan utama di sini. Penduduk Kampong Gajah seolah-olah terpukau dengan kehebatan binatang tersebut yang cukup sinonim dengan sejarah perkembangan Islam di tanah Arab. Namun banyak persoalan yang timbul lantaran kehadiran unta tersebut dengan Islam Had Hari...
Persoalan pertama....
Apakah hubungkait UNTA dengan Islam Had Hari???
Persoalan Kedua...
Adakah Islam Had Hari itu hanya menggunakan UNTA sebagai ikon & simbol???
Persoalan Ketiga...
Adakah Islam Had Hari ini hanya Sabtu & Ahad je???
Persoalan keempat...
Adakah penduduk Kampong Gajah akan terfikir bahawa Islam Had Hari itu tidak lebih daripada seekor UNTA sahaja???
Persoalan ke....cukup le setakat ini...kalau ikut hati banyak lagi....
Kenapa Program Perkampungan Had Hari ini menjadikan UNTA sebagai tarikan? Adakah sebagai simbol kepada Islamnya program tersebut ataupun seolah-olah hendak memundurkan kembali ketamadunan yang telah dicapai oleh masyarakat Kampong Gajah. Bukankah pemimpin-pemimpin UMNO pernah menyatakan bahawa jika kita melaksanakan Hukum Islam (HUDUD) kita akan kembali ke zaman UNTA ???
Nah...!!!sekarang kita saksikan sendiri siapa yang hendak memundurkan kembali masyarakat di negara kita. Adakah prinsip Islam Had Hari yang kedua (KERAJAAN ADIL & AMANAH) hanya digambarkan dengan seekor UNTA???Kita yakin dan percaya bahawa Islam tidak pernah menyuruh kembali kepada kemunduran tetapi Islamlah yang menyuruh kembali kepada ketamadunan yang diasaskan atas aqidah Islamiah.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO