Rabu, September 26, 2012

Pendidikan Negara kini dalam kerungsingan ...

Ada kaitan ka? Lihat sat gambar kat bawah neh. Gambar neh adalah gambar kertas ujian.
Gambar aku dapat kat sini.
Menurut komen yang aku baca kat ruangan tersebut, khabarnya ini kertas peperiksaan bagi subjek pendidikan moral. Soalan di atas antara yang terkandung dalam peperiksaan percubaan SPM bagi tahun ini.
Sejujurnya aku tatau neh atas arahan sapa. Kalau korang minta nama memang aku tak boleh bagi. Tapi aku yakin sangat benda neh di bawah arahan bn. Siapa lagi yang begitu benci dan anti bersih kalau kerajaan kerajaan sekarang.
Tambahan pula ia dijadikan salah satu soklan dalam kertas peperiksaan. Memang la kerja orang bodoh dan terdesak. Menggunakan sekolah untuk memupuk perkara yang salah dan mengajar rakyat untuk menfitnah sejak dari sekolah lagi. BODOH NAK MAMPOS punya orang yang sediakan soklan peperiksaan di atas.
Sepatutnya sebagai kerajaan dan pemimpin, pemikiran ko kena cerdik. Plus matang. Janganlah disebabkan perbezaan pendapat dan apa bagai, ko heret dalam soklan peperiksaan pula. Tak suka bersih? Taknak terima? Oke nyatakan perbezaan secara terangan2. Buat apa la ko heret benda2 cam neh masuk dalam sekolah?
Ko ingat sekolah tue BAPAK KAW YANG PUNYA?
Inilah masalah kita sekarang neh. Masalah aku ialah bn dah tak boleh beza antara kepentingan peribadi, kepentingan masyarakat dan kepentingan negara. Masalah bn ialah dorang tak sedar diri yang dorang tak reti bezakan seme perkara di atas.
Masalah aku + masalah bn = negara jahanam = tidak wajar. 
Ini jawapan peperiksaan aku bagi soklan wajar atau tidak bn harus menang dalam pru – 13 untuk memastikan kestabilan negara. Mohon masukkan dalam seme subjek. Tengok berapa ramai yang jawab wajar.
Aku ingat budak2 sekolah pun ludah kat ko la bn. Pasal budak2 sekolah sekarang ramai yang cerdik2. Aku tahu la. Aku ada pembaca yang terdiri dari kalangan budak sekolah. Sedar la bn, penipuan ko hanya bertahan dengan batu bukan dengan manusia.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO