Jumaat, September 13, 2013

Solidariti Buat OKT Himpunan Kuala Kangsar


Kenyataan Media (13 September 2013)

HIMPUNAN KUALA KANGSAR: PAS PERAK SIMPATI

Saya bagi pihak Badan Perhubungan PAS Negeri Perak merakamkan simpati terhadap semua 13 orang kena tuduh berikutan Mahkamah Seksyen Kuala Kangsar telah menjatuhkan hukuman 2 tahun penjara dan denda RM5,000 setiap seorang pada hari ini. Kami, PAS Perak dan juga Pakatan Rakyat (PR) Negeri Perak akan berusaha membantu semua yang kena tuduh dan tindakan selanjutnya telah diambil oleh Pasukan Peguam bagi memohon rayuan di atas hukuman yang telah dikenakan oleh mahkamah.

Saya tekankan, kami menghormati keputusan mahkamah tersebut dan dalam masa yang sama mengharapkan tiada sebarang tindakan berbentuk provokasi yang akan diadakan. Berikan kepercayaan kepada Pasukan Peguam kita bagi mendapatkan keadilan bagi mereka yang terlibat. Saya menyeru agar semua pihak memanjatkan doa agar keputusan kelak yang akan berpihak kepada kita semua. Saya juga sarankan agar diadakan solat-solat hajat dan munajat bagi mendapatkan kebaikan kepada mereka yang terlibat.

Saya mengharapkan semua ahli keluarga mereka yang terlibat agar bersabar dan sentiasa berdoakan agar 13 orang kena tuduh tersebut diberikan kekuatan sebelum proses rayuan yang akan dikemukakan kelak. Saya juga telah mengarahkan PAS Kawasan yang terlibat dimana jika terdapat orang yang kena tuduh di tempat mereka agar membantu ahli keluarga mereka bagi meringgankan beban. Ini kerana kami dimaklumkan bahawa kebanyakkan mereka yang terlibat menghadapi masalah kewangan yang amat diperlukan bantuan setelah mereka kini dipenjarakan.

PAS Perak juga telah mengarahkan semua PAS Kawasan agar melancarkan tabung khas bagi tujuan membantu ahli keluarga mereka yang terlibat. Bagi tujuan yang sama juga untuk memudahkan mana-mana pihak yang ingin menyalurkan sumbangan melalui Akaun Maybank Berhad atas nama Parti Islam Se Malaysia (PAS) – 55 84 53 10 02 25. Untuk keterangan lanjut diharap berkunjung ke Pejabat PAS Perak, No. 13, Medan Istana 3, Bandar Ipoh Raya, Ipoh atau hubungi talian – 052557231.


YB HAJI ABU BAKAR HUSSIEN
Pesuruhjaya,
PAS Negeri Perak.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO