Selasa, Mei 08, 2012

Kearah agenda peperangan dalaman ... musuh, Parlimen Pasir Salak.


Daripada kacamata blogger gajahmenta...

Kg Gajah, 7 Mei - ketaksuban sebuah cawangan UMNO memaparkan kain rentang bertemakan calun-calun " kegemaran " untuk PRU 13 nanti telah menerima padah dan kritikan hebat dari beberapa cawangan semasa para perwakilan cawangan mengadakan mesyuarat agung cawangan hujung minggu lepas.

Gandingan Mantap

Gandingan mantap ini mentiadakan penyandang DUN Kg. Gajah Dato Wan Ashikin dan di gantikan dengan Sdr. Abdullah Fauzi selaku naib Ketua Bahagian, kini sebagai seorang usahawan yang agak berjaya dalam bidang " Keselamatan". 

Persoalannya apakah " Gandingan Mantap " ini telah mendapat restu dari Dato T sendiri selaku Ketua Bahagian? kalau benar, apakah rasionalnya Dato T menggugurkan penyandang kini? Apakah rasa dendam perlantikan Dr Wan ke Anggota MKT atas pilihan Presiden masih menghantui dirinya?  Atau apakah Dato T sudah bersedia untuk bergerak sendiri tanpa bantuan Wanita, kerana Wanita UMNO masih di bawah pimpinan Dato Ainon Khairiah, dan Dato Ainon adalah ibu mertua kepada Dato Dr. Wan.


Dato Ainon Khariyah

Dato Ainon - ibu mertua Dato Dr. Wan

Dato Ainon, melobi tempat untuk Dr. Wan tempoh hari, atas dasar untuk memenang dengan  mudah bagi Dato T, dan Dato T menerima lobi tersebut tapi hasilnya amat mendukacitakan, kerana kemenangan Dato T dengan majoriti di bawah 3k, ini cukup memalukan. " Apa yang penting Menantu ku bergelar YB " senyum sinis Dato Ainon.

PARLIMEN 

Dapatan untuk PRU12 - hanya 2688 majoriti - jauh lebih rendah
jika dibandingkan zaman Tan Sri Ramli & Dato Megat Junid.

Di samping " Gandingan Mantap " ini secara senyap satu pasokan yang menggelarkan diri mereka " Dream Team " juga sedang bergiat hebat meloloskan diri mereka untuk menidakkan Dato T dan Dato Dr. Wan, dan pasokan ini di ketuai oleh Dato Zainol Padzi yang juga EXCO Kerajaan.

The Dream Team mempuyai kekuatan tersendiri dengan " keakraban " dengan pihak pengurusan di peringkat negeri. Dato Zainal EXCO sudah pasti rapat dengan MB, Sdr. Khairul Azma KP Pera dan juga Pengerusi Perak AmanJaya NGO bawah kehendak MB sendiri dan Sdr. Abdullah Fauzi sebagai pelengkap untuk menguatkan team, kerana, Abdullah Fauzi memang tidak dinafikan keakrabannya dengan Dato T, tapi sejak akhir-akhir ini di fahamkan melalui rakan-rakan beliau juga sudah naik remas dengan cara kepimpinan yang di tujukkan oleh Dato T sendiri.

 
The Dream Team untuk Pasir Salak di PRU 13, apakah team ini akan berjaya, kita tungguh dan lihat sahaja lah pencak silat mereka untuk menumbangkan ketua mereka.


Cadangn ini adalah satu spekulasi saja, tapi kenapa ianya tak boleh berlaku, kerana kedua-dua anak beliau sedang di asuh diperingkat Bahagian, Sri Rahayu adalah Setiausaha, Dr. Faizal AJK dan Datin Rokian isteri Dato juga AJK Lantikan. 

Kini Tan Sri Ramli juga sedang bergiat cergas untuk anaknya Ramele Asraf yang juga Bendahari Bahagian untuk di calon di PRU13 itu nanti.Tapi nama beliau tidak bagitu popular di kalangan UMNO Pasir Salak.

Tapi usaha untuk membuang Dr. Wan ini jelas terpancar semasa perasmian Koop Felcra Seberang Perak hinggakan semasa perasmian Koop Felcra Seberang Perak dengan tetamu utamanya Menteri Koperasi dan Penggunaan dalam addresingnya " tertinggal " nama Wan, apakah ianya di sengaja atau pun terlepas pandang. Wallahualam

Petikan : gajahmenta.blogspot.com

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO