Isnin, September 26, 2011

Apa PRU-13! Dato' Tajuddin Bukan Calon P073 Pasir Salak?

Pusat Latihan UITM - Sungai Galah, Kampong Gajah 24 Sep. 2011. Program Rumah Terbuka Aidilfitri kelolaan Ketua Bahagian UMNO Pasir Salak yang juga Ahli Parlimen Pasir Salak merangkap Pengerusi Felcra Berhad gagal mencapai matlamatnya.


Kain pemidang Rumah Terbuka

Pihak urusetia Program telah berusaha keras untuk memastikan kunjungan PM sehari ke Perak turut sama di majlis tersebut, berbagai juadah telah di sediakan malahan semua cawangan UMNO dikerah untuk hadir sama di majlis tersebut.

Setiap cawangan di sediakan sebuah bas dengan muatan 40 orang, ini bermakna ahli-ahli UMNO yang akan hadir dari seluruh Pasir Salak boleh dianggarkan seramai 4000 orang itu pun hanya dikira 100 cawangan sahaja, sedangkan cawangan UMNO sejumlah 123 buah. Itu kehadiran dengan bas, sudah pasti ada kalangan mereka yang berkereta atau pun dengan motor.

Berapa agaknya perbelanjaan yang dikeluarkan oleh pihak urusetia, bas sahaja dianggarkan 60K RM ( jika sebuah bas Rm600 ), wang saku di fahamkan RM30 seorang, penyediaan jamuan, penyediaan khemah, sewaan itu dan ini, mungkin ianya menelan sejumlah wang yang besar.

" Tuan puan harap dapat bersabar, PM akan sampai tak lama lagi " laungan dari Juruhebah, " rakyat " sudah mula resah, mereka hadir jam 11pg dan kini sudah hampir 2petang. PM masih belum nampak batang hidungnya. Kemana PM agaknya, di katakan ada di Changkat Tin. Jarak Changkat Tin dengan Sungai Ga.lah sahaja hanyalah sepelaung jauhnya.

Akhirnyanya di umumkan PM tidak hadir di majlis Rumah Terbuka ini, diumumkan oleh juruhebah. Semua mereka menunjukkan rasa amarah yang amat sangat. macam-macam persoalah timbur dalam benak pemikiran mereka. Apakah PM sudah benci dengan Dato Tajuddin? Apakah ketidak hadiran PM memang tiada dalam jadual lawatan seharinya ke Perak? Atau apakah nama Dato Tajuddin sudah di padamkan dari senarai calun BN untuk PRU13 nanti? Atau apakah PM juga sudah mengetahui " buruk perangai " yang di miliki oleh Tajuddin.

lu fikir le sendiri.

Copyright by : Gajahmenta

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO