Khamis, April 01, 2010

DARAH BABI DALAM PUNTUNG ROKOK


"Sembunyi perbuatan Merokok dari Bini macam sembunyi bini muda ?"

Kisah 1;
Saya pernah bertanya pada seorang sahabat sama ada isterinya tahu dia merokok atau tidak. Dia memberitahu ana bahawa isterinya tidak tahu dia merokok. Dia kata dia hanya merokok di pejabat sahaja, dah berbelas tahun dia kahwin tetapi isterinya tak tahu dia merokok. Bila nak balik, rokok dan pemetik api akan ditinggalkan dalam laci. Ana tanya padanya sama ada dia pernah "kantoi" tak ngan isteri dia. Dia kata tak pernah lagi. tapi dia ada satu cerita yang dia pernah tipu bini dia pasal rokok. satu hari Isteri sahabat ana ni tercium baru rokok dari tubuh sahabat ana ketika sahabat ana baru balik dari opis.
Isteri: Abang! kenapa bau rokok ni ? abang isap rokok ye...?
Usop: huuuuuusssh....(sambil pura-pura mencium bajunya), ini yang susahnya kawan-kawan isap rokok kat dalam bilik ni. Dahlah bilik abang ber"Aircond", dah melekat bau rokok dia orang kat baju abang.....
Isteri: Lain kali abang janganlah berkawan atau pun bagi kawan-kawan abang isap rokok kat dalam bilik abang.
(Kawan-kawan juga kena jual, pada hal dia yang merokok....)

Kisah 2:
Kisah ini pasal kisah ana dengan bos Ana. Bos ana ni pun isteri dia ingat dia dah berhenti merokok. Dia kata kat ana, isteri dia tak tau dia masih merokok, kalau isteri dia tau, nahaslah dia. Satu hari dia suruh ana tolong belikan sekotak rokok dekat dia. Dia bagi duit RM 50.00 kat ana. Ana ni sebenarnya memang pantang orang suruh tolong belikan rokok. Kalau keluar makan ngan kawan-kawan, dan ana yang belanja, ana akan bayar semua makan minum, tetapi kalau ade yg terambik rokok, harap maaf, "Sila bayar rokok tu sendiri" walau pun sebatang.
Bos: Duan! Hang pi tolong belikan aku rokok dunhill 20 batang (sambil menghulurkan wang kertas RM50.00)
Ana: mmmmmmm..... maaf datuk! sebenarnya..... masa saya kecil-kecil dulu mak saya selalu larang saya pergi kedai kalau bapa saya suruh saya tolong belikan rokok. Sampai sekarang saya masih ingat dengan pesanan mak saya itu. Bapa saya suruh pun saya tak pi belikan. maaf ye datuk....
Datuk: mmmmmmmmmmmm..... tak pe lah.....

Kisah 3:
Seorang sahabat yang merokok memberitahu pada ana bahawa isteri dan anak-anaknya tahu dia merokok. Isterinya tidak kisah dia merokok di rumah. Satu hari, dia sedang menghisap rokok didalam biliknya di pejabat. Saya berada bersamanya kerana berbincang tentang satu perkara. Tiba-tiba, tel;efon berdering dan dia pun menjawab panggilan. Sambil menjawab panggilan dia menghisap rokok. Tanpa kami sedari, tiba-tiba isterinya datang dan terus mencabut rokok di tangannya dihadapan ana. Sahabat ana tergamam dan tidak mampu berkata apa-apa. Barulah ana tahu rupanya selama ini isterinya tidak tahu dia merokok.(Orang nie skrg dah jadi YB pun.... hehehe)

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO