Khamis, September 10, 2009

Keimanan Perlukan 'Keikhlasan' : Apa kata al-Quran ?

Kehadiran 'Ramadan' akan merubah segala-galanya. Petikan al-Quran : "Dan sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum itu melainkan mereka mengubahnya dengan sendiri" .....

Sesiapa sahaja akan menjadi baik dan mahu kepada perubahan sekiranya mereka mempunyai azam dan keinginan yang kuat terhadap perubahan itu. Jadikanlah ramadan tahun ini sebagai pemangkin kepada perubahan yang ingin dilakukan oleh kita sejajar dengan ayat-ayat al-quran yang telah kita baca dan hayati bersama.

Kekuatan diri dengan aduan keikhlasan beramal akan membawa kebenaran dalam menjalani kehidupan hidup yang berpegang kepada prinsip Islam yang syumul dan jitu. Hidayah (pertunjuk) kebenaran ini akan dapat disebatikan dalam diri bilamana ayat-ayat suci al-quran diterjemah dan dihayati sentiasa dan berterusan.

Tertekan atau ditekan dalam menjalani pelbagai ibadah tidak menjanjikan ganjaran pahala malah ianya akan membawa kepada kemudhoratan. Begitulah dalam berjuang dan mainan politik negara kita Malaysia. Perjuangan yang masih jauh dan semestinya diteruskan adalah ramuan terbaik untuk setiap insan ikhlas dalam melakukan perubahan. * gambar hiasan.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO