Jumaat, Julai 04, 2008

AKUAN BERSUMPAH MUDAHNYA BERUBAH, MAKAN DEK SESUMPAH NATI WEH!!!!


Akuan yang mudah untuk diubah......fikirkan bersama. Kali pertama ditanya Najib tak kenal Saiful....kali kedua tanya diada jumpa saya, kali ketiga kenyataannya Saiful ada jumpa saya dua kali dan terakhir itu dia mengadu diliwat..... Apa nie.... mudah jumpa Pak Najib rupanya....Jom pi jumpa dia....semudah A B C.......

Menurut Bala dalam pengakuan bersumpah itu, Abdul Razak memaklumkan perkara berikut kepadanya:

1) Najib memperkenalkan dia kepada Aminah (Altantuya) di pusat pameran diamond di Singapura.

2) Najib meminta Razak menjaga Aminah (Altantuya) kerana tidak mahu wanita itu menganggunya kerana dia telah menjadi timbalan perdana menteri ketika itu.

3) Najib, Razak dan Aminah pernah bersama-sama makan malam di Paris.

4) Aminah meminta Razak membayarnya USD500,000 kerana dia merasa berhak menerima wang sebanyak itu sebagai bayaran kepada komisyen yang telah mereka perolehi dalam pembelian kapal selam di Paris.

Menurut Bala, dalam waktu yang lain, ketika dalam tugasannya itu juga, Aminah pula mencerita perkara yang sama kepada beliau, iaitu:

1) Dia berjumpa dengan Razak di Singapura bersama Najib.

2) Dia juga makan malam bersama Razak dan Najib di Paris.

3) Dia dijanjikan komisyen sebanyak USD500,000 kerana membantu dalam rundingan pembelian kapal selam di Paris.

Bala juga mendedahkan, beliau telah ditahan dua kali oleh polis ekoran penglibatannya sebagai penyiasat persendirian kepada Abdul Razak.

Dalam tahanan kali kedua, tulis Bala, beliau telah disoalsiasat selama tujuh hari berturut-turut di Bukit Aman.

"Saya memberitahu mereka segala-galanya termasuk semua yang diceritakan oleh Abdul Razak Baginda dan Aminah tentang hubungan mereka dengan Datuk Seri Najib Tun Razak tetapi apabila saya mahu menandatangani kenyataan itu, perkara itu telah tiada," tulis Bala dalam penyataan bersumpahnya.

"Saya telah memberikan keterangan dalam perbicaraan Azilah, Sirul dan Abdul Razak Baginda di Mahkamah Tinggi Shah Alam. Pendakwaraya tidak pernah bertanya saya berkaitan dengan hubungan Aminah dengan Datuk Seri Najib Tun Razak atau tentang panggilan yang saya terima dari DSP Musa Safri, orang yang saya percaya adalah ADC kepada Datuk Seri Najib Razak dan/atau isterinya," tulis Bala lagi.

Dalam penyataan itu, Bala berkata, DSP Musa Safri pernah menghubunginya melalui Abdul Razak sejurus sebelum kali terakhir beliau melihat Altantuya.

Menurut Bala, ketika hari Abdul Razak di tahan, dia berada bersama Razak di pejabat peguamnya iaitu kira-kira jam 6.30 pagi.

Abdul Razak memaklumkan kepada beliau, dia telah menghantar mesej kepada Najib petang sebelumnya, kerana tidak dia akan ditahan, tetapi tidak menerima sebarang balasan.

Namun, sekejap sahaja selepas itu, kira-kira jam 7.30 pagi, kata Bala dalam penyataannya, Abdul Razak menerima SMS dari Najib, dan mereka berdua ditunjukkan mesej itu yang berbunyi:

"Saya akan jumpa IGP jam 11 pagi ini...hal ini akan selesai...bersabar." (“ I am seeing IGP at 11.00 a.m. today …… matter will be solved … be cool”)

Namun kenyataan ini ditarik balik 20 jam lepas kenyataan dibuat....Apa nie!!!!! kaya...kot.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO