Isnin, Januari 17, 2011

Zainol Makan Gaji Buta



16 Januari...Kg Attaduri : Penduduk meluahkan rase kesal dgn tindakan ADUN Sg.Manik (Zainol) yg lansung tidak mengambil tahu masalah yg berlaku di kawasan dye..Masalah ini berlaku tidak jauh dri kediaman dye..

Sebelum ini penduduk ade menghantar aduan masalah ini ke pjbt dye lansung tidak dihiraukan dan tiada sebarang tindakan yg diambil..masalah ini berlarutan sehingga mengakibatkan banjir di kampung berhampiran..

Sebelum Pilihan Raya dulu dye janji bukan main lg manis..nak bela orang kampung konon..Tp bile jd mcm ni mcm org buta mate dan pekak telinga...X boleh pki lansung ADUN Sg.Manik ni..Mane dye campak slogan 1Malaysia Rakyat Didahulukan tu..rakyat yang kene dulu ade la..Dye makan gaji buta la tu..(tegas salah seorang penduduk kampung tersebut).

Lanjutan drp itu penduduk kampung terus mengadu masalah yg mereka alami pihak DHPP (Dewan Himpunan Penyokong Pas Pasir Salak)..Tanpa mengira status,bangsa dan fahaman Politik, pihak AJK DHPP mendengar aduan mereka dan mangambil tidakan yang sewajarnya..

AJK DHPP dan Pas Pasir Salak bertungkus lumus mencari cara dan dana untuk menyelesaikan masalah mereka..berikutan itu pihak AJK DHPP dan Pas Pasir Salak telah menyewa khidmat jentera dan membuat gotong-royong untuk membuat saliran yg lebih baik bg mengelakan berlakunya banjir..Antara yg turut hadir dan membantu semasa gotong-royong Pengerusi DHPP Pasir Salak (Richard Wong) Pengerusi DHPP T.Intan (Hacharan Singh) dan AJK Pas Pasir Salak (Zainal)..Dgn adanya saliran ini air dpt mengalir dgn baik..

Jentera Yg Disewa oleh Ajk DHPP & Pas Pasir

Saliran Yg Dibina

Laluan Air Yg Baru Dibuat

Pegerusi DHPP Pasir Salak (Richard Wong) bersama Penduduk Kampung

Richard Wong Turut Sama Membantu

Richard Antara Yg Bertungkus Lumus 

AJK Pas Pasir Salak (no 2 dari kiri) Saudara Zainal, Pengerusi DHPP T.Intan (no 1 dari kanan)
Hacharan Singh turut Hadir Dalam Gotong-Royong.

1 Comentário:

otaklunyai berkata...

kat Tabung Haji ramai juga yang makan gaji buta... cuba cek... dapat keta free, minyak free, drebar free, mantenance free, elaun-elaun lagi, hanpon free (latest model), top-up free, pegi haji free dan macam2 lagi free yang ada disana... cuba cek sapa yang mentekedarah duit penabung... pasti mengejutkan.


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO