Sabtu, Januari 22, 2011

PANAS!!! : Baru dilantik Ketua Kampung , dicekup berkhalwat dengan janda & disyaki +ve Syabu

JUMAAT, seorang Ketua Kampung yang baru sahaja menjawat jawatan tersebut telah dicekup di kampungnya sendiri bersama seorang janda. 'Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya terjerombab ke tanah jua'. Peribahasa ini adalah sinonim dengan kes yang kini meletop di Parlimen Pasir Salak.


Awal pagi Rabu 19.1.2011, sekumpulan 22 orang Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Perak bersama Agensi Anti Dadah Kebangsaan Perak Daerah Perak Tengah telah berjaya menahan seorang Ketua Kampung bersama seorang janda disebuah rumah kampung terpencil pinggir 30km dari Kampung Gajah, Jajahan Parlimen Pasir Salak. Serbuan telah dilakukan pada jam 2.40 pagi setelah mendapat maklumat dari orang ramai.

Tangkapan ini telah memalukkan penduduk setempat dan imej Ketua Kampung, yang mana beliau juga menjawat jawatan selaku Pengerusi Masjid Qoriahnya. Pasangannya seorang janda yang juga ahli UMNO Cawangan ..... adalah berasal dari Dun Kampung Gajah & Parlimen Pasir Salak. Beliau juga adalah anak salah seorang bekas ketua kampung yang disegani suatu ketika dahulu.

Kerahan Kepada AADK

Beberapa minggu yang lalu, AADK Daerah Perak Tengah telah dihamburkan dengan arahan keras untuk menjalankan tugas mereka. Ini kerana laporan kecurian terhadap buah sawit tempatan, hasil tanaman orang kampung sering didapati hilang. Ianya dikatakan berpunca dari kesan penagihan dadah. Justeru kata dua yang keras telah dilemparkan oleh Ahli Parlimen Pasir Salak kepada mereka. Bertindak dengan perancangan dan usaha mengiatkan gerakan tangkapan maka tertangkaplah pula seorang insan ini yang juga baru dilantik oleh Ahli Parlimen tersbut untuk menerajui kampungnya.

Laporan siasatan sedang giat dijalankan. Apakah ianya kelak akan kebal disebalik jawatan yang telah disandang dan diamanahkan oleh Ahli Parlimen tersebut. Kami Pas Pasir Salak & Dewan Pemuda Pas Kawasan akan menantikan dramanya kelak.

Dipanggil memberi keterangan

Menurut sumber, pada 25.1.2011 ini pasangan terbabit akan dipanggil hadir ke Pejabat Agama Kampung Gajah untuk diambil kenyataan. Manakala seminggu kemudiannya kelak AADK mohon pasangan tersebut hadir di pejabat AADK Daerah memberi keterangan bersabit tuduhan keduanya.

* Enekman Jenayah Syariah Negeri Perak, mengikut seksyen 54, jika sabit kesalahan seseorang pesalah maksiat itu boleh didenda RM3000 atau 2 tahun penjara atau kedua-duanya sekali. (HUKUM DUNIA)

** Untuk tuduhan +ve Syabu sedang disiasat mengikut peruntukkan yang sedia ada.

Moral Pemimpin

Pendedahan ini bukan atas niat jahat untuk menjatuhkan maruah mereka , namun setidak-tidaknya hal ini menjadi pedoman dan rasa keinsafan diri para pembaca agar tidak sesekali mencemuh mana-mana jemaah dan pangajian agama Islam diadakan dalam kawasan sekeliling kita. Inilah akibatnya bilamana jiwa manusia hanyut dek rakus dengan kuasa, wang ringgit, pengaruh, dan mudah menuduh seseorang untuk belajar pengajian berterusan di kawasan sekeliling kita.

** Amacam orang UMNO ini pemimpin kome? Dato' Tajuddin jangan sesekali menyembunyikan kerja mungkar anak2 buahmu.

1 Comentário:

Badan Bertindak Peserta FELCRA berkata...

UMNO hanya bercakap pasal Islam hanya dilidah sahaja...Dari segi praktikal hanco..1 sen xbleh pakai...


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO