Isnin, Mei 24, 2010

Meraikan Guru PASTI Kawasan Pasir Salak

Walaupun Hari Guru telah berlalu, namun kemeriahan tersebut diraikan jua bersama seluruh Guru PASTI Kawasan Pasir Salak. Dewan Pemuda PAS Pasir Salak dengan kerjasama Majlis Guru PASTI Pasir Salak telah mengadakan sambutan Hari Guru tersebut pada 23 Mei 2010 bertempat di Pusat Aktiviti Sosial, Chenderong Balai.
Tema 'Guru Mendepani Perubahan' adalah tepat sekali. Peranan yang dimainkan oleh saf Guru PASTI ini tidak boleh dinafikan lagi. Seorang pensyarah kanan UNIMAS telahpun mengiktirafkan bahawa kurikulum PASTI MALAYSIA adalah kurikulum kanak2 pra-sekolah yang terbaik. Maka hasil dari bimbingan Guru PASTI sememangnya tidak dapat disangkalkan lagi dan kesan terhadap pembanggunan minda murid menjadi cemerlang jika dibandingkan dengan kanak2 seusianya.

Tuan Haji Zamsuri b. Zakaria telah dapat menyempurnakan majlis perasmian Sambutan Hari Guru PASTI Kawasan Pasir Salak pada kali ini. Suntikan semangat dan limpahan pengalaman beliau dalam bidang pendidikan sememangnya memberikan input berguna kepada seluruh warga pendidik 'murabbi' PASTI Kawsan Pasir Salak.
Sambutan yang sederhana namun meriah telah menceriakan wajah2 Guru PASTI yang sentiasa ikhlas mendidik dan mengasuh anak bangsa ke arah minda cergas dunia akhirat. Jawatankuasa PASTI Kawasan telah pun bermurah hati mendepositkan sejumlah wang ke Akaun Tabung Haji sebagai hadiah khas buat kalin murabbi. 4 tokoh telah dipilih pada tahun ini. Antara lain Tokoh Guru Kreatif, Tokoh Guru Paling Lama Mendidik, Tokoh Guru Dedikasi & Tokoh Guru Cemerlang. Penganugearah tersebut telah disempurnakan oleh Tn Hj Zamsuri dan Sdra Zamarul Aini Abd Malek (Ketua DPP Pasir Salak).

Moga pengorbanan mereka akan sentiasa memperolehi rahmat ALllah sentiasa. Ami Ya Rabb.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO