Ahad, September 28, 2008

MB Perak : Syabas kepada guru PASTI

IPOH , 26 Sept. :-Saya mengucapkan syabas dan penghargaan kepada semua guru PASTI terdiri dari kaum muslimat yang telah melahirkan pelajar-pelajar di sekolah rendah yang tidak bermasalah dalam soal akhlak, pelajaran dan sebagainya. Demikian antara ucapan YAB Menteri Besar Perak, Muhammad Nizar Jamaluddin dalam Majlis Penyerahan Saguhati oleh Yayasan Perak kepada 331 Guru-guru PAST Negeri Perak disini hari ini.
Majlis yang mencipta sejarah dan pengiktirafan pertama kali Kerajaan Negeri Perak dengan diagihkan setiap orang sebanyak RM 500 tunia dengan peruntukan keseluruhan sebanyak RM 165,000.
Menteri Besar didamping oleh Timbalan Speaker dan Pengurus Besar Yayasan Perak sedang menyampaikan sumbangan.
Hadir sama dalam Majlis tersebut ialah Speaker Kerajaan Negeri, V. Sivakumar, Timbalan Speaker, YB. Pn. Hee Yit Fong, Pegawai Kewangan Negeri, Jamaluddin Al Amini b. Hj. Ahmad, Exco Kerjaan Negeriyang hadir ialah ,YB.Nga Kor Ming ,YB.Tai Sing Ng ,YB.Jamaluddin bin Mohd. Radzi dan YB. Su Keong Siong , Hadir sama ialah ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim.
"Dengan gaji yang rendah dari RM 100 hingga RM 450 para guru PASTI telah m,engajar dengan begitu baik, maka kerajaan negeri Perakbermurah hati dengan memberi sumbangan yang tidak sebesar mana sebagai tanda penghargaan kepada Guru PASTI di atas keikhlasan mereka menyumbang tenaga" katanya.
"Disamping itu kita telah mengumumkan bonus untuk lebih 7000 orang kakitangan Kerajaan Negeri yang sekurang-kurangnya mendapat minimum RM 1000 seorang.
Menteri Besar juga mengharapkan supaya pendapatan negeri dapat dijana dan ditingkatkan dimasa akan datang.
Sambil mengucapkan tahniah dan ucapan terima kasih kepada Yayasan Perak yang mengatur majlis tersebut, Menteri Besar juga mengatakan Yayasan Perak juga setakat ini telah menyalurkan sebanyak RM 1.053 Juta kepada 1053 anak-anak perak yang melanjutkan pelajaran di IPTA dengan sumbangan sebanyak RM 1000 seorang. Pemberian itu tidak mengira agamaa, bangsa dan mana-mana puak.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO