Jumaat, Ogos 29, 2008

Perkasakan Islam

Hati agak teruja sehari dua ini..kerana permohonan cawangan PAS telah diluluskan.. kalau selama ini hanya boleh bergerak atas kapasiti penaja, sekarang dah boleh bergerak atas kapasiti rasmi..langkah pertama sudah semestinya mengadakan AGM..(ye la, dulu tumpang cawangan lain aja ..)
buat semua sahabat , sama-samalah kita perkasakan PAS dengan bermula dari peringkat cawangan. Sama-samalah kita ajak semua sahabat yang masih menjadi ahli umno beralih dan mendaftar menjadi ahli PAS.

Atau benarlah mereka cintakan melayu dan Islam, PAS lah wadah yang sepatutnya mereka pilih. Jika benar mereka punya banyak idea bagaimana sebenarnya PAS sepatut lakukan demi memperkasakan Islam, maka PAS lah wadah terbaik.
Ramai di kalangan di alam cyber ini dan di luar sana yang cukup bijak dan punya banyak idea untuk perkasakan perjuangan Islam, maka marilah sama-sama bergerak atas landasan jamaah PAS. Kerana PAS cukup mengalu-alukan apa juga usaha untuk perkasakan Islam.

Daripada pengalaman sebelum ini juga, didapati cukup ramai ahli PAS atau penyokong yang bijak memberikan nasihat dan teguran.. Namun tak ramai yang sanggup memulakan sebarang usaha. Jadi bagi yang punya idea yang bernas, lakukan sahaja. Just do it kata org putih..
Bukan bermaksud tak wala’ atau mendahulukan pimpinan, namun didapati tak ramai orang di peringkat bawahan sanggup bertindak di luar kotak ..untuk jayakan idea baru yang bernas, buatlah ..tapi PAStikan tidak melanggar lingkungan arahan..alangkan akta/undang pun ada loop hole (sebab tu lawyer baru cari makan), inikan arahan pimpinan .. just walk around ..

Jadi untuk perkasakan Islam, memang kita perlu bersama jamaah. Tapi tak perlu tunggu semua orang setuju dengan idea kita baru nak bergerak.. Kita perlu pro-aktif .. Islam maju dan berkembang zaman dahulu pun sebab apa tokoh pro-aktif seperti Imam Al-Ghazali, Al-Khawarizmi, Ibnu Sina ..jadi untuk Perkasakan Islam, kita perlu bersama PAS (konteks Malaysia) , tapi duduk dalam PAS bukan tunggu arahan, tapi perlu pro-aktif ..

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO