Ahad, Januari 06, 2008

PEDULI mangsa banjir.



Hari ni 6.1.08/ahad/4.00ptg sekali lagi Dewan Pemuda PAS Pasir Salak memberi bantuan kepada mangsa Banjir di 4 buah kampong di sekitar Kg.Gajah yakni di Pulau Besar, Air Mati, Bandar dan Pasir Kubu. Ketika menyampaikan bantuan makanan kami telah dipertemukan dengan seorang penduduk Pasir kubu yang tidak pernah mendapat bantuan dari kerajaan selama 20 tahun. Sudah 50 tahun merdeka masih ada lagi yang tinggal sebegini..

Kami dapati rumahnya dibina sendiri didalam lot JPS tanpa bekalan letrik & air, orang asli dok atas bukit pun boleh dapat bekalan air & api, mempunyai 2 org anak, yang sulung telah berhijrah ke Kuala lumpur (kerja) seorang lagi masih tinggal di kampung membantu keluarga mencari nafkah dengan mengambil upah memotong buah sawit, ayah pula berumur lebih kurang 60 tahun dikenali sebagai Zainal (enal) bekerja mencari ikan di sungai, kalau banjir ada le sikit sebab banyak memerang.

Jalan darat terputus hanya boleh melalui jalan sungai, bagi sahabat2 yang merasa perihatin terhadap derita Bang Zainal kita ini, sila berhubung dengan saya Zamarul Aini ditalian:- 019 5968786 atau sumbangan anda boleh di salurkan ke Akaun Bank Pertanian Malaysia Al-Wadiah Ummah 2-546-000699-1 atau Akaun Mayban 15806047334.

Moga2 prihatin dan kerjasama anda mendapat keberkatan Allah.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO