Ahad, Julai 08, 2012

XPDC Hijaukan DUN Sg Manik : Meriah & Bermakna

8 Julai 2012, DUN Sungai Manik meneruskan semangat kehijauan apabila seramai 1000 orang menyertai serta mengambil bahagian dalam XPDC Hijaukan DUN Sungai Manik.  Semarak kehijauan ini adalah rentetan Himpunan Hijau Ke Putrajaya yang telah dilancarkan oleh PAS Pusat bersama Pakatan Rakyat pada awal Jun tempohari di Stadium DarulAman, Kedah.

hijau sana sini
Pelbagai persiapan telah dijalankan dengan rapi, anggota Unit Amal dan Dewan Pemuda PAS Kawasan Pasir Salak merupakan tonggak utama aspek keselamatan sepanjang perjalanan XPDC ini. Kesungguhan masyarakat setempat yang sama-sama turut serta dalam program seumpama ini membuktikan tiada yang mustahil untuk DUN Sungai Manik ini dimenangi oleh Pakatan Rakyat lebih-lebih lagi bilamana mandat diberikan kepada Jemaah Islam kelak, Insyallah.

Ratusan motosikal dan puluhan motokar mengiringi perjalana konvoi ini yang mana pimpinan negeri dan kawasan turun bersama penduduk Parlimen Pasir Salak. Tiada sebarang tajaan , sama ada wang atau duit minyak diberikan kepada peserta konvoi. Inilah kelebihan yang ada pada jemaah Islam PAS dalam melaksanakan tanggungjawab menyebarkan syiar Islam di bumi Allah ini khususnya DUN Sungai Manik dan amnya Parlimen Pasir Salak ini.
1 daripada 4 team Keselamatan  

Menurut Dr. Muhaimin Sulam , YDP Pas Kawasan Pasir Salak yang juga selaku SU Pas Negeri Perak menyatakan bahawa , apa yang berlaku pada hari ini adalah suatu kesungguhan ahli warga Parlimen Pasir Salak terutama DUN Sungai Manik untuk terus menerus beristiqomah memastikan kejayaan Islam terus menjadi pegangan. Beliau berkata, semangat ini memperlihatkan bahawa jentera PRU-13 Parlimen Pasir Salak yang terdiri dari DUN Sungai Manik & DUN Kampung Gajah telah mantap untuk berhadapan dengan pihak lawan.

Doa dibaca lafaz mulia. 
Turut sama dalam konvoi XPDC Hijaukan DUN Sungai Manik ini ialah kepimpinan PKR Pusat diketuai Sdra Mustafa Kamil Ayub. Beliau juga sempat melontarkan semangat kepada seluruh peserta yang hadir dan ini membuktikan kekuatan Jemaah Islam dan Pakatan Rakyat diseluruh pelusuk tanahair semakin padu. Makin bertangguh untuk PM umumkan PRU-13, semakin kukuh dan mantap Pakatan Rakyat yang celik berilmu mendokongnya.

Sehingga kini, (masa berita ini dituliskan) program ini sedang berterusan kemasukki segenap kawasan DUN Sungai Manik dengan sambutan kawasan yang dilalui amat membanggakan. Kenduri rakyat yang meriah, lembu dan kerbau menjadi korban untuk santapan sedia menantikan peserta konvoi sepanjang perhentian.

 Buku Negara Berkebajikan juga diedarkan bagi merangsang setiap penduduk tempatan akan kefahaman sebenar kehendak dan prinsip kebersamaan Pakatan Rakyat dalam mentadbir Malaysia ini, Insyallah.

Tidak kenal usia , semangat buat kalian orang muda

Taklimat konvoi di Check Point 2 Pekan Chenderong Balai

Dr. Muhaimin Sulam menyampaikan kata-kata semangat & edarkan Buku Negara Berkebajikan 
Jangan ketinggalan malam ini acara kemuncak XPDC ini di Kampung AC Ayer Hitam, sebuah kampung yang dahulunya kubu kuat UMNO & BN kini semakin runtuh , kini PAS menjadi pilihan mereka. Kenduri rakyat dan Ceramah Kepimpinan Pusat juga akan dijalankan pada malam ini di sana. Anda masih berkesempatan untuk hadir bersama.

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO