Jumaat, November 18, 2011

Wayang YB Parlimen Pasir Salak : RUMAH GEN. 2 - FELCRA TERUS MENIPU PENEROKA

Kg. Gajah 15 Nov. 2011. Sekumpulan pemilik Tanah di Rancangan Perkampungan Tersusun ( RPT ), Bandar Baru Seberang Perak, Changkat Lada, Mukim Pasir Salak telah hadir ke pejabat Tanah dan telah pun membuat " temu janji " untuk bersua muka dengan Ketua Penolong Pegawai Daerah. Tapi kehadiran mereka amat menghampka kerana pegawai yang berjanji untuk hadir tidak kelihatan dan akhirnya dimaklumkan kini sedang berada di Sabah.


Rombongan bersama Peguam

En. Mohd. Nasir bin Mohd. Mother dan En. Mohd. Anaur bin Mohd. Yusof mendapat khidmat guaman dari MOHAMM & SEKUTU ( Peguambela & Peguamcara, Penguam Syarie ) untuk penyelesaikan kes ini. Kedua-dua mereka juga di iringi kawan-kawan yang terlibat dalam kes yang sama. Mereka adalah sebahagian dari 500 pemohon yang kini masih tertunggu pelan hak milik.

Sejumlah 1500 lot tanah telah di war-warkan dan peringkat awal 500 penama telah di luluskan permohonan pada 11.02.2008 dan mereka juga telah membayar keperluan:
- Demaksi dan Tanda Sempadan Tapak Rumah
- Ukur Tanah dan Pelan hak Milik
- Cukai Tahun pertama dan pendaftaran permohonan Tanah
- Persediaan dan Pendaftaran hak Milik sementara dan tetap serta bayaran permium
- Bayaran notis 5A dan Jualan Pelan.

Akhirnya pada 12.07.2010, semua mereka telah dipanggil untuk majlis pengundian lot, tapi malangnya kini semua tidak menjadi kenyataan, apa yang difahamkan harga dinaikkan dan pihak Felcra pula melantik pemaju mereka sendiri.


Sdr. Ishak Shaari, Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembanunan Wilayah, Pas Pasir Salak, yang juga Timbalan Pengerusi BAPA ( Badan Bertindak Warga Felcra ) bersama En. Mohammed Zamri bin Ibrahim di perkarangan Pejabat Tanah & Daerah kg. Gajah, bersama-sama dengan wakil peserta tersebut.

Harga Asal perumahan di Gen. 2,
Changkat Lada ialah A - 100 K kini 118,440.00,
B dari 70k di naikan ke 86,550.00,
C dari 50k ke RM64.180.00 dan
rumah D dari 40K ke RM52,860.00.

Kenapa rumah belum siap kos pembinaan sudah naik?

Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO