Sabtu, Julai 30, 2011

Tanda-tanda Kekuasaan Allah peringatan buat semua.

Golongan Fakir Miskin & Anak-anak yatim diraikan bersama...

SABTU 30.7.2011 , Tanda kekuasaan Allah berlaku dihadapan kami penduduk Kampung Gajah sekitar Jalan Ujong Tembok. Hari ini dalam jarang 500 meter radius , 5 program telah berjalan serentak. Disamping Jawatankuasa PAS MTD Kampung Gajah meraikan 'Marhaban Ya Ramadan Meraikan Golongan Fakir Miskin dan Anak-anak Yatim & Majlis Kesyukuran BERSIH 2.0'. Manakala di Padang MDPT Kg Gajah, Sukaneka Tadika Kemas & Permata Pintar Zon A Kg Gajah. Ihtifal Tadika Islam , di Sek. Raudatul Najah, Gotong royong Masjid Lama, Kampung Gajah.

Suasana di Markaz PAS Kampung Gajah Jam 7.00 pg setelah ribut melanda. Manakala di bawah ini adalah keadaan khemah Program Permata Pintar & Tadika KEMAS Pasir Salak yang telah diterbangkan ribut seterusnya memperlihatkan kebesaran Allah pada kami.

Apa yang diperlihatkan kepada penduduk setempat dengan kehadiran ribut dan hujan lebat diawal paginya telah menerbangkan beberapa khemah disekitar kawasan ini dan ianya hanya melibatkan program di Padang MDPT Kampung Gajah sahaja. Walaupun jarang hanya beberapa meter , namun syukur buat kami di MTD Kg Gajah, Allah menyelamatkan kami Alhamdulillah.

Pn. Jamaliah Sudin menceritakan suasana menerima tembakan kanisten di BERSIH 2.0

Program yang meriah dengan gerak kerja gotong royong mulai pagi di markaz Kampung Gajah ini menjadi suatu yang bermakna kepada mereka yang dirai. Pelbagai agenda telah dilaksanakan.

Sepakat menghasilkan berkat

Tazkirah oleh Ust Ishak Shaari Pengarah MTD Kg Gajah, Pengalaman BERSIH 2.0 oleh Pn. Jamaliah Sudin selaku Ketua Muslimat PAS Pasir Salak, Penyerahan Sijil Penghargaan BERSIH 2.0 (Orang Kena Tuduh) , Bicara Ilmu disampaikan oleh Ust Abdul Fatah (Ketua Pemuda PAS Teluk Intan) dan penyerahan bantuan Ramadan kepada Fakir Miskin dan anak-anak yatim.

Antara yang hadir bersama

Semoga Allah sentiasa memberkati sumbangan kewangan, tenaga dan fikrah kalian yang budiman dalam menjayakan program seumpama ini. ALLAHU AKBAR!!!


Seja o primeiro a comentar


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT


  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO