Khamis, Disember 31, 2009

Sambutan Awal Muharram & Tahun Baru 2010

Antara Muslimat yang hadir
Kumpulan Rebana Taman Changkat Lada Raya menyerikan majlis
Ceramah Ust Sulaiman Hamzah Al-Kamparin...Mantap.........wehh..
Tazkirah Ust Mustafa cerita tentang Astronomi
Doa senjata Mukmin
Ust Hj Ali Abass mengimami solat Isyak
Kumpulan Marhaban dari Selat Pulau
Gandingan Ust Ali & Pak Lah berduet mengalunkan Qhasidah
Ust Anuar (Panglima) membawa zikrullah, ma'athurat dan bacaan yasin
Ust Zaini mengimami solat Hajat

PAS PERAK mengunjungi pejabat HARAKAH & SINAR

Abang Lan tokey Angkatan Edaran.... lombong duit tuu...

Bahagian opis pejabat SINAR
Terima kasih kepada pihak pengurusan SINAR HARIAN menyediakan sedikit jamuan
Sedang memerhatikan cara mengedit gambar, muka hitam boleh jadi terang...weehh
Dato'KJ sedang memberi taklimat, dia pun bagi cadangan pada kakitangan HARAKAH
Bersama Abang Zul Embong pagawai pemasaran HARAKAH

Khamis, Disember 24, 2009

Liqa ul-Fikr To'Sidang




Dalam pertemuan tersebut telah dihadiri oleh 55 To'Sidang dari seluruh Kampong dalam DUN Kg Gajah. Antara taklimat dan penerangan yang di sampaikan oleh Ust Mustafa selaku Penyelia DUN Kg Gajah, menyeru supaya semua To'Sidang bertugas seperti biasa walaupun tiada elaun. Beliau juga memberi penekanan terhadap beberapa Isu anataranya ialah:-

a) Perkembangan isu semasa negeri Perak.
b) Ulasan kes Perbicaraan Ketua Kampung.
c) Kes tersebut akan dibawa ke mahkamah rayuan.

8 wartawan di tukarkan



Jamberi marah sangat, sampaikan budak-budak yg tulis berita sensasi ditukorkan. kume di fahamkan 8 orang diantaranya, ape le salahnya budak pemberita tu di tukorkan, deme cume menulis dan memaparkan cerita yang benar dari masyarakat. Jamberi Jamberi....ish ish ish kalu ikutkan dah lame dah......tak elok nak cakap. kalu ikut orang kg gajah ... resminye....

Khamis, Disember 17, 2009

Vietnam kecundang 1-0

Akhirnya Malaysia berjaya mengalahkan Vietnam dengan 1 - 0 pada hari ini khamis - 17 Disember 2009. Syabas pasukan bolasepak malaysia. Rajagopal mungkin dapat Tan Sri kot..

Isnin, Disember 14, 2009

" X d' Labu" adventure 09

bershushun-shushun
Yang ni utk pegi beli ikan
Joe Labu punye
mane teksi ni...?
Gayat yop

Patut la... dia pakai minyak tanah
Berselemuih
Labu Kubung, Sg Manik. Selama 2 hari, seramai 200 lebih peserta menyertai dari seluruh Malaysia. Jutaan penghargaan diberikan kepada peserta samada kalah mahupun menang, semoga " X d' Labu" menjadi kenangan manis kepada anda semua.

Cucu MAHARAJALELA bertempik di bumi Hamlet

Dewan kuliah di King's College London agak penuh. Zambry Kadir

sebagai ahli politik, membentang dan menjawab persoalan secara

politik. Maknanya susahlah nak cari salah dia. Semua jawapannya

sudah ada.


Dari rumah lagi aku plan tak nak tanya kat majlis. Entah mengapa,

tangan aku gatal angkat tangan. Jadi, aku cakap; kalau pasalpengalaman

cross over ahli politik, pihak lain tak boleh challenge

UMNO yang banyak pengalaman. Dari tahun 1959 (Terengganu),

1967 (Kelantan – gagal), 1969 (13 Mei), 1985 (Sabah) dan

2008 (Perak). Samada nak terima atau tidak, UMNO memang hebat bab

ini. Anwar Ibrahim tak boleh lawan. Ini bukan kes Perak atauMalaysia.

Banyak lagi pemimpin negara lain di dunia yang senafsu dengan pemimpin UMNO.

Aku tak setuju pandangan Zambry yang menyebut, `sudahlah

jangan banyak politik sangat.....'. Kenyataan ini menggambarkan

agar rakyat jangan sibuk berpolitik. Biarlah rakyat bangang politik. Senang orang politik kawal. Macam setengah ulama jahat yang

menasihatkan agar umat Islam menjauhi politik. Politik itu kotor.

Kita orang baik-baik ini tak payah campur. Ohh.....senang Sultan,penguasa, British berkuasa. Jangan elitkan politik menjadi milik

ahli politik. Rakyat kena patuh dan ikut. Mana boleh! Ehh… lepas itu,

baru Zambry mengiakan kata aku.


Zambry duduk tengah di meja depan. Kirinya, Dato Fairuz

Penasihat Undang-undang Perak. Kanannya, Dato Abdul Rahman

SUK Kerajaan Negeri Perak. Dato Fairuz bagi kuliah undang-undang yang membosankan. Semuanya untuk melegitimasikan

tindakan politik. Macam sesetengah ulama yang mencari hujah

menghalalkan langkah haram.


Yang aku nak cerita ialah episod Dato Abdul Rahman yang

merendah-rendahkan pelajar UK.


Tuan Penasihat Orang Kaya Sadek Sigeragar ni cakap budak-budak UK ni tak cukup maklumat, mendengar pandangan sebelah pihak,

saudara kena begini, begitu dan bla bla bla......kenyataan yang

betul-betul memperlekeh kita orang. Betul-betul layan macam

budak sekolah menengah!


Telinga aku berdesing. Aku bangun minta dia tarik balik. Ini satu kenyataan yang menghina. Macamlah pariah sangat. Ramai yang

tepuk sorak kasi sokongan kat aku. Aku ingat telinga aku je yang

berdesing, rupa-rupanya ramai yang lain pun bukan setakat berdesing, berasap beb!


Lepas majlis tamat, aku sound sekali lagi mamat tu. Tak puas hati,

sudahlah tak tarik balik, minta maaf jauh sekali. 'Apa Dato' cakap macam tu?

' Dia jawab, `Sheikh, I bukan cakap tentang you…ni

untuk diaorang yang tak faham ni…..bla bla….. '


Seelok-eloknya dia diam. Tap bila dia cakap, maka sahlah …(tak sopan nak tulis)


Pinjam dr kata-kata Muhaimin Sulam

*Syabas bang, cucu Maharajalela bertempik dibumi Hamlet.

Khamis, Disember 10, 2009

Pertandingan Motosikal Lasak Labu kubong 12-13Dis 09


Anjuran Kelab Motosikal Labu Kubong & Adek Enterprise, kelab ini dipengerusikan oleh Zainal Hj Utoh akan berlangsung pada 12-13 Dis 09. Saksikan dan datanglah beramai-ramai. di rasmikan oleh YB Anuar Sudin (Teluk Intan). Kejohanan ini disertai oleh pelumba diperingkat antarabangsa, dan acara pertunjukan oleh Gaban & Gabik, pertandingan ini dinamakan "X d' Labu", julung kali diadakan di Sungai Manik. Gambar akan menyusul kemudian...

Rabu, Disember 02, 2009

Eiduladha di Cambodia

Bersama anak2 Islam kouziema cambodia
Menunggu untuk di sembelih
Aiii abang sampai guna kaki tuuu....
Ngetap bibior tman...deme dan lagi bagi lembu ni makan


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO