Khamis, April 30, 2009

GAMBARAN MANUSIA YANG BERDOSA DI PADANG MASYAR

....BERWAJAH KERA
Suka menabur fitnah sesama manusia
BERWAJAH KHINZIR (babi)
Suka memberi & menerima rasuah
BUTA KEDUA BELAH MATA
Hakim yang zalim ketika menjatuhi hukuman
PEKAK DAN BISU
Suka menunjuk-nunjuk amal ibadat & kebajikan yang dilakukan kepada orang lain.
TUBUH YANG MENGALIR NANAH & DARAH YANG AMAT BUSUK SERTA MENIKAM LIDAHNYA BERULANG KALI
Golongan yang berilmu & mengajar orang lain tetapi perbuatannya sendiri tidak sama dengan apa yang dikatakannya.
BADANNYA LUKA SEPERTI DIHIRIS
Menjadi saksi tetapi berbohong terhadap kebenaran
BERJALAN TERHOYONG - HAYANG SEPERTI CACAT
Orang yang kedekut membelanjakan sedikit hartanya untuk kebajikan
BERJALAN SEPERTI MABUK
Orang yang suka bercerita hal-hal dunia didalam masjid
RUPA BADANNYA SEPERTI KHINZIR
Suka makan riba - orang yang digelar along @ ceti
TIDAK BERTANGAN & TIDAK BERKAKI
Suka menyakiti @ menyusahkan jiran sekeliling
WAJAH & BADANNYA SEAKAN KHINZIR
Suka mempermudahkan solat & lalai dalam solatnya hingga sering terlupa rukun
PERUTNYA DIPENUHI ULAR & KALAJENGKING YANG SERING MENYENGAT-NYENGAT
Tidak mahu mengeluarkan zakat terhadap dirinya, pendapatannya, terhadap perniagaan & lain-lain zakat
BADANNYA SANGAT BUSUK SEPERTI BAU BANGKAI
Melakukan maksiat secara sembunyi-sembunyi
TIDAK BERLIDAH & DARAH YANG BUSUK MENGALIR DARI MULUT
Malas dan jarang mengucap dua kalimah syahadah
BERJALAN KAKI KEATAS & KEPALA KEBAWAH, DARAH DAN NANAH SENTIASA MENGALIR DARI KEMALUAN
Suka melakukan zina
MUKA HITAM & PERUTNYA DIPENUHI API
Suka makan harta anak yatim
KULIT DIPENUHI SOPAK & KUDIS
Orang yang menderhaka kepada kedua orang tuanya
GIGINYA SEPERTI TANDUK LEMBU LIDAH TERJELIR HINGGA KEPERUT, NAJIS & AIR KENCINGNYA SENTIASA MENGALIR KELUAR DARI KEMALUAN
Orang yang suka minum arak @ segala jenis benda yang menghayalkan seperti dadah dan lain-lain.
Wallahualam

Selasa, April 28, 2009

Pelukan ....... dalam KEHARUAN pimpinan, sunyi mufti2nya....

Inilah pedoman bagi rakyat gejata...... peragai haram mu menjadi ikutan dan panduan golongan manusia jahil yang lain....... oppsss kita je pandai cakap..... mufti dan ulama' mereka tak kata apa2 pun...... sedangkan sudah terang lagi kan bersuluh.....

Isu peluk memeluk bukan muhrim ini dah macam perkara biasa pula dikalangan artis. Tu hari Nabil peluk Irma dan kemudian komen tidak menjejaskan ekonomi negara selepas itu Aril AF7 membuat kontroversi dengan memeluk tenaga-tenaga pengajar wanita AF dengan alasan hubungan kekeluargaan pula.

Nyatalah ajaran Islam mengenai aurat, hukum bersentuhan lelaki dan perempuan sudah dipandang enteng. Walau apa pun alasan Aril dan bagaimana hubungan kekeluargaan pun yang haram tetap haram! Dengan ipar sendiri pun haram bersalam . Bersalam pun haram apa lagi peluk.

Selain Ida Nerina, Aril memeluk Fatimah dan Siti Hajar yang bertudung pula tu. Lepas ni entah apa aksi artis Malaysia ya... cium pipi? comolot?

KONSERT Akademi Fantasia ke-7 minggu lalu bukan sahaja mengundang tanda tanya oleh sesetengah penonton, tenaga pengajar, dan pengkritik malah turut menimbulkan kontroversi kecil apabila pelajar yang tersingkir, Aril telah memeluk beberapa orang tenaga pengajar wanita tanpa segan silu.

Apabila meminta Aril atau nama sebenarnya Khairil Azam Pilus, 24, menjelaskan keadaan tersebut, dalam nada yang bersahaja dia menjawab pelukan itu berlaku disebabkan hubungan kekeluargaan yang dibina selama ini.

Penyingkiran Aril turut terselit kontroversi apabila dia memeluk tenaga pengajar wanita - foto THE STAR oleh DARRAN TAN

“Kami punya perasaan selama 61 hari dalam Akademi sudah seperti keluarga yang erat terutama Cikgu Fatimah dan Cikgu Siti Hajar yang saya anggap sudah seperti ibu saya sendiri manakala Cikgu Ida Nerina seperti kakak saya.

“Pelukan itu sebagai tanda hormat kerana susah saya hendak bagi tanda hormat memandangkan orang luar tak faham situasi kami di dalam,” jelas Aril.

kejam sungguh kejam…. tepi jalan di campaknya


TELUK BAHANG - Kehadiran sekumpulan burung gagak yang mengerumuni sesuatu di tepi jalan Batu Feringghi berdekatan kawasan Pulau Asmara di sini bukanlah asing bagi tukang sapu Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), T. Verappa, 36. Namun, semalam dia berasa tidak sedap hati lalu berpatah balik untuk melihat apa yang sebenarnya dikerumuni oleh kumpulan gagak tersebut.

Mengejutkan, kumpulan gagak itu sedang mematuk mayat seorang bayi yang masih bertali pusat dalam keadaan tertiarap di sebatang longkang di situ. "Walaupun saya sudah terlajak kira-kira 100 meter dari tempat itu, tapi saya berasa lain macam pula sebab jumlah burung itu terlalu banyak. "Saya hampir pengsan apabila mendapati benda yang dikerumuni itu merupakan mayat seorang bayi lelaki yang cukup sifat," katanya ketika di temui semalam.
Menurut Verappa, ketika kejadian pada pukul 10.30 pagi itu, dia baru selesai menyapu sampah di kawasan berhampiran.

Ahad, April 26, 2009

Kemeriahan Majlis Kesyukuran Raikan Kemenangan Terhapus Kuasa Kebatilan


Yang menang 'Alhamdulillah' cekal atas kemenangan......
Kerbau lembu juga menjadi mangsa....
Pas Pasir Salak lahirkan rasa kesyukuran...
Petanda Positif gerak kerja Islam kan maju terus BERJAYA.

* Kelihatan gambar diatas adalah serba sedikit suasana Majlis Kesyukuran Raikan Kemenangan buat petugas PAS Kaw. Pasir Salak. Kemeriahan bermula dari awal pagi dengan gerak kerja gotong royong memasak giat dijalankan. Disamping itu, satu ceramah telah diadakan dan disampaikan oleh Ketua Pas Kawasan Batu Hampar, (Al-Fadhil Ust Sidek Nor).

Antara lain beliau mengutarakan tentang kekuatan ukhuwah yang terbina sepanjang perjalanan kempen PRK Bukit Gantang tempoh hari. Semangat kekitaan dalam Islam yang ditonjolkan oleh seluruh jentera memungkinkan kemenangan Islam ini mengatasi kebatilan. Samping mengucapkan jutaan terima kasih atas khidmat kerja yang telah dilakukan majlis seumpama ini akan menjadikan ukhuwah jemaah Islam kan utuh dipersada tanahair kita. ALLAHU AKBAR!!

Turut hadir bersama adalah ahli-ahli kelab penyokong PAS yang sangat bersemangat berkerjasama kini dan selamanya.

Jumaat, April 24, 2009

MB PERAK D' TELUK INTAN

Alhamdulillah, YAB Dato' Seri Hj. Mohammad Nizar Jamaluddin akan turun ke Teluk Intan pada hari Isnin ini. Berikut beberapa program telah dirancang sempena kehadiran beliau :

27 April 2009 (ISNIN)

1. Majlis Mesra Bersama Rakyat

Masa : 4.00 - 7.00 petang
Tempat : Pekarangan Masjid Kg. Sungai Samak
Acara :
- Pameran Kesihatan, Pemeriksaan Kesihatan Percuma.
- Jamuan minum petang rakyat bersama Dato' Seri Haji Nizar
- Ucapan dan dialog bersama Dato Seri Haji Nizar

2. Majlis Kenduri Kesyukuran Sempena Kemenangan PRK Bukit Gantang

Masa : 8.00 malam
Tempat : Markaz PAS Cawangan Kampung Bahagia, Teluk Intan
Acara :
- Ucapan Dato' Seri Haji Nizar
- Jamuan bersama rakyat

3. Ceramah Perdana

Masa : 9.30 malam
Tempat : Markaz PAS Kawasan Teluk Intan, Kg. Padang Tembak
Penceramah :
1. YAB Dato' Seri Haji Nizar
2. YB Datuk Ngeh Koo Ham
3. YB Haji Zainuddin Yusuf
4. YB Hj. Anuar Sudin
5. Sdr. Mohamad Hashim

~ Semua Dijemput Hadir ~

YDP ZIARAH KEMATIAN KETUA PEMUDA KELAB PENYOKONG PAS PASIR SALAK

LANGKAP, 24 April - Keprihatinan serta kebajikan merentasi batasan agama dan kaum. Begitulah yang berlaku pada hari ini apabila YDP PAS Kawasan Pasir Salak telah menziarahi rumah ahli Kelab Penyokong PAS yang telah meninggal dunia.
Ustaz Mustafa diiringi oleh Sdr. Siva, Pengerusi Kelab Penyokong PAS.
Rombongan PAS Pasir yang diketuai oleh Ustaz Mustafa Shaari ini turut disertaI Ketua Pemuda PAS Pasir Salak, Sdr. Zamarul Aini, Ketua Penerangan, Sdr. Hisyam Zainuddin, Pengerusi Kelab Penyokong PAS Sdr. Siva serta beberapa AJK PAS Kawasan dan Pemuda.
Mendiang Lecthumanan (Apai), yang telah meninggal akibat kemalangan semasa bekerja di ladang merupakan Ketua Pemuda bagi Kelab Penyokong PAS Langkap. Ustaz Mustafa serta rombongan berkesempatan mengucapkan takziah dan berjumpa dengan ahli keluarga mendiang yang meninggalkan beberapa orang anak kecil. Beliau juga telah memberikan sedikit sumbangan kepada anak-anak mendiang.
Pengerusi Kelab Penyokong Langkap, Sdr. Siva telah merakamkan setinggi-tinggi penghargaan terima kasih dan melahirkan rasa kagumnya dengan keprihatinan YDP Pasir Salak yang sudi menziarahi keluarga mangsa di rumahnya dekat Langkap.

RAIKAN KEMENANGAN BERSAMA PASPASIRSALAK

Khamis, April 23, 2009

Najib buta kayu ....Tidak Tahu Satu Malaysia tahu..!!!

Satu Malaysia tahu
siapa punya angkara Altantuya hilang jadi debu
siapa jadikan dua kambing hitam sebagai korban
Satu Malaysia tahu
siapa songlap komisyen Sukhoi dan kapal selam
tapi masih bercakap soal moral dan perubahan
Satu Malaysia tahu cerita VVVVIP dan penyanyi berkhalwat di Port Dickson
tapi depan rakyat cakap suci bagai wali
Satu Malaysia tahu
siapa sorokkan Bala subramaniam di luar negara
kerana dia banyak simpan khazanah rahsia
Satu Malaysia tahu
siapa sogok RM50 juta untuk beli ADUN PR Perak
siapa di balik insiden kudeta yang memalukan demokrasi Malaysia
Satu Malaysia tahu
siapa yang mencium aktor Bollywood dan beri
anugerah Datuk kerana teruja dipeluk
Satu Malaysia tahu
siapa yang sering cakap mengenai Islam
tapi pernah jalani upacara agama Hindu
Satu Malaysia tahu
tapi Najib tidak tahu
Satu Malaysia sudah banyak tahu!

Kerajaan haram-jadah Perak cadang beli Proton Perdana Eksekutif

Kerajaan negeri Perak akan membeli kereta Proton Perdana Eksekutif untuk digunakan sebagai kenderaan rasmi anggota exco kerajaan negeri dan pegawai kanan kerajaan bagi menggantikan 16 buah kereta rasmi jenis Toyota Camry yang akan dilelong pada 4 hingga 18 Mei ini, kata Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.


"Kita telahpun membuat keputusan bahawa kita akan kembali semula kepada Proton kerana ia adalah kereta yang menjadi lambang kebanggaan negara dan sewajarnya kita kembali semula menggunakan kereta ini sebagai kereta rasmi," katanya.
Beliau tidak menyatakan jumlah kereta Proton Perdana Eksekutif yang akan dibeli dan sekadar menyatakan pembelian akan dibuat berdasarkan kepada keperluan kerajaan negeri.

Tengoklah betapa bodohnya MB Zambri ni. Dah tahu tak ada kuasa dan baru nak minta mahkamah tentukan kuasa, pandai-pandai pulak nak tunjukkan kuasa nak lelong kiereta kerajaan PR Perak. Macam manalah BN ni asyik-asyik pilih orang yang bodoh jadi MB. Dah banyak kes MB-MB BN ni bodoh dan sering memperbodoh-bodohkan rakyat dalam negeri masing-masing. Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Kalau pemimpin dah bodoh pasti penyokong-penyokongnya juga bodoh. Dan kalau dah bodoh, bodoh juga. BN ( Bodoh Namanya)kuda kayu dan badut.dah jadi MB perak haram.nak jual kereta bagus nak tukar kereta bermasaalah.elok lah...tu...otak mat....umno/bn dari dulu dan selama nya membazir.korupt.dia tak suka benda elok dan benar.


Macamana rakyat nak ikut lagu ni..mb stupid....tak sedar diri dari mana asal dia....hanya standard tongkang aje.zombie kuti ni layak jadi lanun dan perompak..nasib baik hang duduk kat umno....sebab mat2 umno tahi pun dia pun makan..asal ketua suruh makan makan lah..ketua pulak pembunuh monggolia....bagus lah tu setongkang taik dengan pembunuh monggolia....abis semua orang di C4 kat...!!!


Jual camry ambil kancil..baru lah jimat arahan PM..supaya berjimat..elok lah tu..standard MB haram ,,,,bagi kereta bagus nak jual..comission ade ke? standard lah tu..umat umno kan..lepas tu dangdut..sama putri umno..wahai orang2 perak bangkit tentang habis..habisan manusia macam ni, terutama orang umno menyokong lanun2 darat, perampas hak rakyat. Kalau boleh zombie ni..ikat letak kerengga atau pun siram asid kat muka biar putih sikit baru lah comfirm melayu sejati.lepas tu..hantar kat kemas tadika...cuma aku musykil dengan anak haram ini....berkenaan di bawah ini...!!!


Menteri Besar Perak haram jadah ,Zombie Abdul Kadir menfailkan notis usul di Mahkamah Persekutuan untuk merujuk persoalan undang-undang berhubung tafsiran Fasal 63 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak supaya mahkamah itu memutuskan beliau adalah Menteri Besar yang sah. APA PUNYA BAANGANGG.... Dah tau diri sendiri tak pasti status ( MB atau bukan MB ? )... mmmmppphhh mengapa nak lelong kereta... ? apa kuasa kamu ? apa jawatan kamu ? Malu lah kalu kambing sebelah rumah tu dengar cerita ni...

UMNO....KUBUR MU MENANTI di....PENANTI...!!!!

Bantuan Kalian Sangat Ditagih.....



Isnin, April 20, 2009

Hadiah Waran Tangkap Buat Abg Mat & Kengkawan Yg Berani

ALHAMDULILLAH kini 21.4.2009 , HADIAH TERSEBUT DIBATALKAN SEMULA....TAKBIRRRR..... ALLAHU AKBAR. Klik S.I.N.I

Mahkamah Majistert Jawi, Nibong Tebal mengeluarkan waran tangkap terhadap Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu dan sembilan pengikutnya kerana gagal menghadiri perbicaraan hari ini berhubung tuduhan menghalang penjawat awam melaksanakan tugas tahun lalu.

Mahkamah itu telah menetapkan perbicaraan selama tiga hari mulai hari ini untuk kesemua tertuduh tetapi kelibat mereka dan juga peguam tidak kelihatan apabila kes itu dipanggil.

Berikutan itu, Timbalan Pendakwaraya Yusaini Anuar memohon supaya mahkamah mengeluarkan waran tangkap ke atas Mohamad Sabu dan sembilan penyokongnya, lapor Bernama.

Majistret Norashikin Mokhtar, yang menggantikan Majistret Mohd Izham Ali yang sedang berkursus, kemudiannya mengeluarkan waran tangkap itu serta notis kepada kesemua penjamin mereka dan menetapkan 22 Jun ini untuk sebutan semula kes itu.

Jurucakap Mahkamah Jawi ketika dihubungi berkata, pihaknya telah dihubungi oleh seorang peguam kumpulan itu yang memaklumkan bahawa mereka akan hadir di mahkamah itu esok untuk membuat rayuan membatalkan waran berkenaan.

Mohamad Sabu, 53, dan sembilan penyokongnya Zamarul Aini Abdul Malek, 37 (KDPP Pasir Salak); Zainal Azrun Zainal Abidin, 35; Abdul Rahim Mat Ariff, 58; Md Lazim Osman, 50;

Mohd Biyamin Ishak, 44; Fauzi Saharat, 44; Abdul Razak Ramli, 42; Mohd Subri Mohd Said, 42; dan Mohamad Salleh, 47; didakwa menghalang Supt Mohd Nasir Salleh daripada menyerahkan waran tangkap yang dikeluarkan Mahkamah Majistret Jalan Duta, Kuala Lumpur terhadap pemimpin PAS itu.

Mereka dituduh melakukan kesalahan itu berhampiran plaza tol Bukit Tambun di Lebuhraya Utara Selatan pada kira-kira pukul 7.45 malam, 9 Disember tahun lalu. Petikan - Malaysiakini

Ahad, April 19, 2009

Kesan Beristighfar.....


Istighfar sering diertikan dengan permohonan ampun kepada Allah Subhanahu wa Ta‘ala atas dosa atau kesalahan yang dilakukan. Lazimnya jika seseorang melakukan kesalahan dan kemudian menyesal akan perbuatannya itu, maka istighfar yang disertai dengan niat taubat yang ikhlas akan dilafazkan dengan harapan agar dosa atau kesalahan yang dilakukan akan diampunkan oleh Allah Subhanahu wa Ta‘ala.

Jika dilihat pada pengertian istighfar, maka tiada perbezaan antara istighfar dan taubat. Dari satu sudut, istighfar dan taubat mempunyai maksud yang sama iaitu kembali kepada Allah Subhanahu wa Ta‘ala. Keduanya mempunyai persamaan dalam permohonan untuk menghapuskan apa yang tidak sepatutnya (dosa).

Hakikat istighfar dalam Islam adalah menundukkan jiwa, hati dan fikiran kepada Allah Subhanahu wa Ta‘ala sambil memohon ampun dari segala dosa. Allah Subhanahu wa Ta‘ala memerintahkan hamba-hambaNya supaya beristighfar sebagaimana firmanNya di dalam al-Qur’an:Tafsirnya: “Dan hendaklah engkau memohon ampun kepada Allah, kerana sesungguhnya Allah adalah amat Pengampun, lagi amat Mengasihi” (Surah an-Nisaa:106) .

Dalam ayat yang lain pula, Allah Subhanahu wa Ta‘ala berfirman: Tafsirnya: “Dan pohonlah ampun bagi dosamu, serta bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu pada waktu pagi dan petang.”
(Surah al-Mu’min:55)

Allah Subhanahu wa Ta‘ala juga menganjurkan kepada hamba-hambaNya agar sentiasa beristighfar bukan saja untuk diri sendiri malahan juga untuk orang-orang yang beriman, lelaki mahupun perempuan. Firman Allah Subhanahu wa Ta‘ala: Tafsirnya: “Dan mintalah ampun kepadaNya bagi salah silap yang engkau lakukan, dan bagi dosa orang-orang yang beriman (lelaki dan perempuan).” (Surah Muhammad: 19) .

Walaupun istighfar adalah sunat, namun perintah Allah Subhanahu wa Ta‘ala pada ayat-ayat di atas menunjukkan adanya penegasan bahawa istighfar merupakan satu tuntutan agama yang tidak boleh dilupakan. Oleh itu adalah menjadi kewajipan bagi umat Islam untuk sentiasa beristighfar bukan saja sebagai tuntutan yang perlu dipenuhi malahan untuk merebut fadhilat istighfar sebagaimana yang disebut dalam al-Qur’an dan hadis-hadis Nabi Shallallahu ‘alaihi wassalam.

Fadhilat Beristighfar :

Banyak fadhilat atau kelebihan yang dikurniakan Allah Subhanahu wa Ta‘ala bagi mereka yang mengamalkan istighfar. Ini merupakan peniup semangat agar hamba-hambaNya akan tekun melakukan istighfar.

Allah Subhanahu wa Ta‘ala ada menerangkan mengenai dengan fadhilat beristighfar pada beberapa ayat di dalam al-Qur’an, antaranya, Allah Subhanahu wa Ta‘ala berfirman: Tafsirnya: “Dan hendaklah kamu meminta ampun kepada Tuhan kamu (dari perbuatan syirik), kemudian hendaklah kamu rujuk kembali taat kepadaNya, supaya Dia memberi kamu nikmat kesenangan hidup yang baik (di dunia) hingga ke suatu masa yang tertentu, dan (di akhirat pula) Dia akan memberi kepada kamu tiap-tiap seorang yang mempunyai kelebihan (dalam sebarang amal saleh) akan pahala kelebihan itu.” (Surah Hud: 3) .

Ayat di atas menerangkan bahawa antara kelebihan istighfar dan taubat ialah Allah akan memberi nikmat dengan kurniaanNya yang berupa keluasan rezeki dan kesenangan hidup serta tidak menimpakan azab kepada orang-orang yang beristighfar dan bertaubat kepadaNya.

Allah Subhanahu wa Ta‘ala juga menjanjikan syurga bagi mereka yang memohon keampunan kepada Allah Subhanahu wa Ta‘ala dan menyesali atas segala perbuatannya sebagaimana dalam firmanNya: Tafsirnya: “Dan juga orang-orang yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka - dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah - dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya). Orang yang demikian sifatnya, balasannya ialah keampunan dari Tuhan mereka, dan syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka pula kekal di dalamnya, dan demikian itulah sebaik-baik balasan bagi orang yang beramal.” (Surah al-Imran: 135-136) .

Menurut Qatadah Rahimahullah: “Al-Qur’an menunjukkan kepada kamu tentang penyakit bagi kamu dan penyembuh (ubat) bagi kamu. Adapun penyakit bagi kamu adalah dosa dan penyembuh (ubat) bagi kamu adalah istighfar”.

Berkata Sayyidina Ali Radhiallahu ‘anhu: “Satu keajaiban pada siapa yang binasa (kerana dosa), namun bersamanya penyelamat”. Ditanyakan kepadanya: “Apa dia (penyelamat itu)?” Beliau menjawab: “Istighfar”.

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam juga ada menerangkan tentang fadhilat istighfar, antaranya; Dalam sebuah hadis qudsi, Anas bin Malik Radhiallahu ‘anhu meriwayatkan bahawa dia mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam bersabda: Maksudnya: “Allah Subhanahu wa Ta‘ala berfirman: “Wahai anak Adam, jika engkau berdoa dan berharap padaKu, nescaya Aku mengampuni dosa-dosamu yang ada padamu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, jika dosamu mencapai awan sekalipun, kemudian engkau meminta ampun padaKu, nescaya Aku ampunkan engkau dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, jika engkau datang padaKu membawa dosa sepenuh bumi sekalipun, lalu engkau mendatangiKu tanpa menyekutukanKu dengan sesuatu, Aku akan mendatangimu dengan keampunan yang sepenuhnya”.” (Hadis riwayat at-Tirmidzi) .

Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Busr Radhiallahu ‘anhu bahawa Rasulullah Shallallahu ‘alahi wassalam bersabda: Maksudnya: “Bersabda Nabi Shallallahu ‘alaihi wassalam: “Alangkah beruntungnya sesiapa yang mendapati di dalam lembarannya (amalannya), bahawa amal istighfar (nya) begitu banyak.” (Hadis riwayat Ibnu Majah) .

Hadis di atas jelas menunjukkan bahawa mereka yang sering mengamalkan istighfar akan mendapat keuntungan kerana besarnya kelebihan yang terdapat dalam lafaz istighfar. Keuntungan ini merupakan rahmat Allah Subhanahu wa Ta‘ala kepada hamba-hambaNya serta ganjaran atas ketaatan mereka kepadaNya.

Al-Aghar al-Muzani Radhiallahu ‘anhu meriwayatkan, bahawa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam bersabda: Maksudnya: “Sesungguhnya tertutup hatiku, dan sesungguhnya aku memohon ampun kepada Allah setiap hari sebanyak seratus kali.” (Hadis riwayat Muslim) .

Dalam sebuah hadis yang lain pula, Ibnu Abbas Radhiallahu ‘anhu meriwayatkan:
Maksudnya: “Bersabda Nabi Shallallahu ‘alaihi wassalam: “Sesiapa yang selalu beristighfar, nescaya Allah akan menjadikan baginya kemudahan bagi setiap kesempitan, kesenangan bagi setiap kesedihan dan memberinya rezeki tanpa diduga olehnya”.” (Hadis riwayat Abu Daud) .

Dari ayat-ayat al-Qur’an dan hadis Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam di atas, maka dapat diambil kesimpulan bahawa fadhilat istighfar itu antaranya adalah:

1) Memperoleh keampunan dari Allah Subhanahu wa Ta‘ala atas segala dosa yang dilakukan samada sengaja atau tidak.
2) Menyenangkan hati dari kegelisahan dan gundah gulana kerana dosa yang dilakukan.
3) Mendekatkan diri kepada Allah Subhanhu wa Ta‘ala kerana istighfar bukan hanya terbatas kepada permohonan ampun saja tapi juga sebagai bukti ketaatan kepada Allah Subhanahu Ta‘ala dan untuk mencapai keredhaanNya.
4) Memperolehi perlindungan dari Allah Subhanahu wa Ta‘ala daripada tipu daya serta hasutan syaitan kerana menghiasi lidah dengan istighfar merupakan salah satu perkara yang dibenci oleh syaitan.
5) Memelihara diri dari melakukan dosa atau kesalahan yang belum dilakukan kerana dengan istighfar dapat membersihkan hati dari lalai dan lupa akan tanggungjawab terhadap apa yang diperintahkan oleh Allah Subhanahu wa Ta‘ala dan apa yang dilarangNya.
6) Memperoleh keutamaan dan anugerah dari Allah Subhanahu wa Ta‘ala berupa nikmat bagi sesiapa yang mengamalkannya seperti diberi kelapangan, kesenangan, kesihatan serta rezeki yang melimpah.

Khamis, April 16, 2009

..::Sepakat Membawa Berkat::.

Nyata dunia ini bukan milik kita.......

2 berita yang menjadi bualan kalian pemikir yang bijaksana. Kancah politik Malaysia yang kian dimamah manusia berkuasa tanpa ada prejudis sesama yang lain.

Fairus lepas jawatan ADUN Penanti

&

Mahkamah batal penggantungan Zamry dan exco

Nyata segala congak kira yang melesit antara kuasa & kepimpinan yang berintegriti.
Inilah negaraku Malaysia.

Sekadar Berinformasi & berkongsi.....

Tak tau nak cakap apa kalau dah lembaga pengarah Calsberg Malaysia terdiri dari ramai orang Melayu yang beragama Islam.




Fail PDF asal dari : http://announcements.bursamalaysia.com

Rabu, April 15, 2009

'SMS' : antara angkara, takut, percaya & b.....

Gempar ketakutan yang menjadi2.... hasil daripada 'sms' di negeri pasukan nasional. Jika suatu ketika lalu enakmen komunikasi diguna pakai, kini rakyat marhaen ingin melihat kepakaran foreksik telekomunikasi PDRM kita.

Antara angkara khianat, niat jahat, takutttttt,
percaya & ........... adalah suatu peristiwa yang dilihat akan menukarkan fokus kekalahan di 2 bukit tanpa dibual bicarakan masa kini. Hakikat yang perlu ditelan oleh pemikir sekalian bahawa kemungkaran akan dijelmakan menerusi hilang kepercayaan , pengkhianatan , kesedaran dan rakus ingin berkuasa. coretan ini hanya membawa kita untuk sentiasa bersedia.

Strategi musuh membawa fokus simpati sesama kaum yang menginginkan penyatuan dan ajakan kesamaan kaum yang jelas akan membawa kerugian buat jemaah yang teguh dengan usrah pengisian ILMU.

Isnin, April 13, 2009

Kezaliman BN itu amat memuncak - DS Nizar

Saya melihat keputusan ini sebagai satu pungutan suara rakyat Malaysia umumnya dan Perak khususnya apabila kita tengok tragedi yang berlaku kepada negeri Perak setelah rampasan kuasa dibuat oleh Najib Razak sehinggalah kepada hari penamaan calon oleh kerana bukan kerana simpati namun sokongan itu tidak berbelah bahagi

Saya melihat keputusan ini sebagai satu pungutan suara rakyat Malaysia umumnya dan Perak khususnya apabila kita tengok tragedi yang berlaku kepada negeri Perak setelah rampasan kuasa dibuat oleh Najib Razak sehinggalah kepada hari penamaan calon oleh kerana bukan kerana simpati namun sokongan itu tidak berbelah bahagi

BUKIT GANTANG : Wawancara Terbaru Dengan Datuk Seri Nizar

PILIHAN RAYA Bukit Gantang ini dilihat begitu bermakna kerana ia boleh mencetuskan satu bentuk pemikiran yang berbeza bagi berdepan dengan pilihan raya lain. Ia juga mencetuskan tekanan dan kehendak rakyat Perak untuk dibubarkan Dun. Ahli Parlimen baru bagi Bukit Gantang, Dato’ Seri Ir Mohammad Nizar Jamaludin mengupas perkara ini kepada Intan Abdullahdi kediamannya di Kampung Sungai Rokam, Ipoh, sehari selepas dinobatkan sebagai pemenang pilihan raya kecil kawasan itu 7 April lalu.


Bagaimana Dato’ Seri melihat ‘mood’ pengundi Melayu dalam keputusan pilihan raya kali ini?


DATO’ SERI IR MOHAMAD NIZAR: Secara keseluruhannya, keputusan itu membayangkan bahawa rakyat Perak meletakkan kekecewaan mereka. Pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang ini rakyat telah memilih Pakatan Rakyat. Pada saat akhir tarikh penamaan calon memang ‘mood’nya itu adalah menyokong Pakatan Rakyat.

Tetapi pengundi Melayu ini mereka termakan juga dengan beberapa propaganda Umno-BN yang mencerminkan bahawa mereka ini payah lagi hendak berubah. Jadi saya nampak bahawa kami kena bekerja kuat untuk mengalihkan pandangan supaya kita dapat ubah persepsi mereka terhadap Pakatan rakyat ini.

Yang keduanya, ia juga mencerminkan kejumudan masyarakat di Bukit Gantang itu sendiri kerana ramai anggota masyarakat Melayu masih jumud dan tidak terbuka. Pemikiran lama masyarakat Melayu masih menebal.

Faktor yang menyebabkan keadaan ini akan dikaji. Antaranya termasuklah maklumat yang tidak sampai, masih dikongkong dengan pemikiran lama oleh pimpinan Umno, tidak dapat akses kepada maklumat yang betul. Ini menyebabkan mereka jumud dan tidak terbuka.


Tetapi pada masa yang sama, Pakatan Rakyat memperolehi sokongan yang luar biasa daripada masyarakat bukan Melayu. Apakah ini satu lonjakan?


Ini sememangnya telah dijangka pada peringkat awal kerana ‘mood’ orang Cina di seluruh negeri Perak dan ‘mood’ orang India ini mereka mahukan perubahan dan salah satu daripada manifestasi perubahan itu adalah dengan mengundi Pakatan Rakyat. Yang itu bukan hanya di Bukit Gantang, malah keseluruhannya.

Jadi, Bukit Gantang ini merupakan kemuncak apabila mereka memberikan sokongan kepada Pakatan Rakyat, yakni kepada PAS sendiri sepertimana dijangka pada peringkat awal lagi sokongan ini. Cumanya luar biasa ini dari segi sokongan itu memuncak itu oleh kerana ada faktor lain yang dicetuskan oleh pihak MCA, Gerakan pada saat akhir menyebabkan sokongan di dua dan tiga kawasan Cina menurun pada saat akhir.


Suasana kempen dan tekanan-tekanan ke atas Pakatan Rakyat bermula dari Februari sehingga kini. Adakah Dato’ Seri melihat pilihan raya ini merupakan satu episod politik jahat Umno-BN?


Saya melihat keputusan ini sebagai satu pungutan suara rakyat Malaysia umumnya dan Perak khususnya apabila kita tengok tragedi yang berlaku kepada negeri Perak setelah rampasan kuasa dibuat oleh Najib Razak sehinggalah kepada hari penamaan calon oleh kerana bukan kerana simpati namun sokongan itu tidak berbelah bahagi.

Puncanya kerana kezaliman, kerana mereka tidak boleh menerima hakikat. Kerajaan ini diambil begitu sahaja tanpa mengikut lunas-lunas perundangan. Jadi kita lihat mereka menterjemahkan kekecewaan itu dalam bentuk pilihan raya, pungutan suara itu sendiri.

Masyarakat Malaysia juga mengambil kesempatan ini untuk memberitahu kepada pimpinan Umno-BN bahawa pelantikan dan penurunan kuasa kepada Najib Razak itu tidak memenuhi kehendak dan aspirasi mereka yang mahu pimpinan yang bersih, cekap. Jadi, terdapat pelbagai tafsiran yang boleh kita duga dan timba daripada keputusan Bukit Gantang ini kerana ia mencerminkan dan mengeluarkan pelbagai isyarat kepada banyak institusi dan individu khususnya institusi politik.


Adakah ini bermakna kekalahan BN di ‘dua bukit’ merupakan petanda bahawa BN sudah tidak relevan?


Saya tidak tahu di Bukit Selambau, tetapi di Bukit Gantang ini, BN sama ada mereka tidak belajar atau tidak daripada kesalahan mereka itu, tetapi mereka telah mengulangi kesalahan mereka dengan mendera rakyat dan juga pengundi. Mereka mendera parti yang bertanding iaitu PAS dan juga mereka mendera saya sendiri sebagai calon.

Penderaan ini mereka buat beberapa kali sebelum ini, dan itulah yang menyebabkan kekalahan. Walaupun dahulunya mereka buat begitu juga tetapi oleh kerana dahulu suasananya berbeza kerana dan ‘timing’ untuk Bukit Gantang, jadi mereka laksanakan benda yang sama untuk Bukit Gantang dalam persekitaran yang berbeza dan juga dalam situasi yang berlainan, akibatnya apa yang dilakukan oleh mereka iaitu propaganda akhirnya memakan diri mereka sendiri.

Saya ingat mereka terlepas pandang apa yang berlaku pada hari ini adalah rakyat melihat kezaliman itu amat memuncak. Kezaliman ke atas Pakatan Rakyat khususnya kepada diri saya sendiri yakni penganiyaan itu, rakyat mungkin melahirkan pemberontakan ke atas kerajaan asal iaitu kerajaan Pakatan Rakyat. Semuanya itu diterjemahkan dan dimanifestasikan kepada keputusan pilihan raya ini.


Adakah Dato’ Seri merasakan diri sendiri sebagai mangsa kepada keadaan ini?


Sudah tentulah sebahagian besar daripada pengundi Cina, dan bukan Melayu, mereka melihat saya sebagai mangsa penderaan, penganiayaan pada kerakusan. Mereka ini bukan ahli DAP, kebanyakan mereka ini adalah ahli MCA dan pengundi atas pagar. Untuk itu mereka telah menterjemahkan sokongan mereka kepada bentuk undian setelah berlaku penganiayaan kepada Pakatan Rakyat, khususnya saya.


Ikuti selanjutnya : D.I.S.I.N.I

http://sanggahtoksago.blogspot.com

Jumaat, April 10, 2009

Kenyataan tambahan menjawab persoalan....

KES NGA KOR MING

16-90

“Sesungguhnya Allah menyuruh berlaku adil, dan berbuat ihsan, serta memberi bantuan kepada kaum kerabat; dan melarang daripada melakukan perbuatan-perbuatan yang keji dan mungkar serta kezaliman. Dia mengajar kamu (dengan suruhan dan larangan-Nya ini), supaya kamu mengambil peringatan mematuhi-Nya” [al-Nahl 16: 90]

Apabila Ahli Parlimen Taiping dan ADUN Pantai Remis beragama Kristian memetik firman Allah daripada al-Quran di atas untuk memberitahu hadirin tentang kedudukan KEADILAN dan BERLAKU IHSAN dari perspektif al-Quran, apakah ini suatu penghinaan terhadap Islam?

Nga Kor Ming salah menyebutnya? Betulkanlah sebutannya.

Bukankah kita kaya dengan guru tajwid di sana sini?

Betul sangatkah sebutan-sebutan ayat al-Quran oleh perwakilan-perwakilan parti yang Melayu dan Muslim itu? Betul sangatkah ucapan Datin-datin dan Puan Sri semasa menyebut ayat al-Quran dalam ucapan-ucapan perasmian mereka? Sepatutnya salah sebutan itu diiringi oleh usaha membetulkan sebutan, bukannya berbondong ke Balai Polis membuat laporan!

Sikap inilah yang menghairankan saya.

Terlalu defensif.

Masjid dikurung, Quran dibendung, yang lulus untuk kegunaan non Muslim hanyalah rumah-rumah terbuka pada hari perayaan Islam! Kemudian layakkah kita tertanya-tanya tentang punca Islam menjadi mandul di negara kita?

p3310016

Sila tanggalkan kasut anda di sini, dan ketahuilah di sini juga kawasan pencuri kasut! Banyak betul benda pelik di masjid-masjid kita

HINA ISLAM ATAU MUSLIM?

Soalan tadi belum berjawab. Apakah ketika seorang Ahli Parlimen beragama Kristian memetik ayat al-Quran tentang ADIL dan IHSAN sebagai asas seruannya untuk semua Muslim dan non-Muslim menolak KEZALIMAN, adalah suatu penghinaan terhadap Islam?

Saya yakin, jawapannya mudah.

Ia bukan penghinaan terhadap Islam.

Ia adalah PENGHINAAN terhadap MUSLIM. Iaitu Muslim yang mengaku Islam tetapi tidak beramal dengan Islam. Muslim yang sensitif dengan salah baca al-Quran, tetapi tidak sensitif dengan pembekuan al-Quran dari asas pemerintahan.

Nga Kor Ming ‘memang patut didakwa’.

Tetapi bukan dengan dakwaan menghina Islam.

Sebaliknya Nga Kor Ming patut didakwa kerana menghina ‘Muslim’. Muslim yang bermain-main dengan Islam. Permainan yang menjadi punca terhinanya Muslim itu sendiri, siang dan malam.

2_85

“… Patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian al-Kitab dan mengingkari sebahagian yang lain? Maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia, dan pada hari Qiamat akan ditolak mereka ke dalam azab seksa yang amat berat. dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.” [al-Baqarah 2: 85]

Jangan sampai Muslim di Malaysia jadi seperti kaum Abbasiyyin di Baghdad pada tahun 1253. Setelah nasihat-nasihat ulama’ Muslim tidak diendahkan, dan lekanya mereka dengan maksiat, akhirnya Hulagu Khan yang kafir itu ber’tazkirah’ di pintu kota Baghdad bersama bala tenteranya, “Aku adalah bencana yang dihantar oleh Tuhan kamu atas dosa yang kamu lakukan!”

Tatkala Muslim ditempelak oleh seorang kafir tentang agamanya sendiri, itulah saat-saat kehancuran mereka. Mahukah kamu beringat-ingat?

Petikan sebahagian Artikel dari : ABU SAIF @ www.saifulislam.com

Rabu, April 08, 2009

FAKTA DAN STATISTIK P059 BUKIT GANTANG

P059 BUKIT GANTANG

UNDI

PR (PAS)

21, 860

BN (UMNO)

19, 071

BEBAS

62

ROSAK

456

MAJORITI

2,789 (PR)

DUN KUALA SEPETANG

7 APRIL 2009

8 MAC 2008

PR

8, 466

7, 490

BN

6, 259

6, 193

MAJORITI

2,207 (PR)

1,297 (PR)

DUN CHANGKAT JERING

7 APRIL 2009

8 MAC 2008

PR

9, 896

9, 163

BN

8, 206

7, 939

MAJORITI

1, 690 (PR)

1, 224 (PR)

DUN TRONG

7 APRIL 2009

8 MAC 2008

PR

3, 367

3, 301

BN

4, 124

4, 021

MAJORITI

757 (BN)

720 (BN)


Sumber dari : Dango Mamamat

Selasa, April 07, 2009

ALHAMDULILLAH UNGKAPAN TERULUNG ATAS KEJAYAAN BERSAMA PR MALAM INI....

TAHNIAH BUAT SEMUA PETUGAS & PENGUNDI PAS DARI MERATA KAWASAN & NEGERI ATAS KEJAYAAN MENGEKALKAN KEMENANGAN DI P059 BUKIT GANTANG & BUKIT SELAMBAU...GITU...

Daripada kami paspasirsalak.blogspot.com

DETIK KEMENANGAN : PANGKUKAN KESYUKURAN!!!! TAKBIR ALLAHU AKBAR!!!

BUKIT GANTANG
Maklumat rasmi. PAS memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 2,789 undi. Calonnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit.

Ini bermakna PAS mengekalkan kerusi tersebut dengan tambahan majoriti, berbanding 1,566 undi pada 2008.

Kejayaan PAS itu disambut oleh para penyokongnya dengan membakar bunga api di kawasan padang di situ.

Kalu berubah sekali pun... INSYALLAH ALLAH kan beri kejayaan kpd kita.....

BUKIT SELAMBAU
Habis kesemua 22 peti undi dikira maka dengan ini Calon PKR S. Manikumar telah memenangi DUN Bukit Selambau dengan majoriti undi sebanyak 2396 undi. S. Manikumar telah mengalahkan S. Ganesan dari MIC serta 13 calon Bebas.

Peningkatan undi majoriti hanya sebanyak 34 undi sahaja.

TERKINI : LANGSUNG DARI MARKAZ AYER KUNING

Result 9.00 pm
Kemenangan gemilang Pakatan Rakyat di P.59 menerusi calon PAS, DS Ir. M. Nizar Jamaluddin dengan majoriti belum resmi sebanyak 4127 undi (untuk keputusan resmi sila tunggu pengumuman dari SPR ) .. Takbir !!!
TERUSKAN KESYUKURAN ANDA & BERDOA...

Seketika Bukit Selambau
9.10 pm
PKR 12549
BN 10313
Majority (PKR) 2236

9.01 pm
Calon PKR S. Manikumar menang dengan majoriti 2092 undi

8.45 pm
PKR : 11530

BN : 9174
BEBAS : 532 (13 calon)

8.45pm
BN 17646
PAS 20929
(+/-) 3283


* HARUS DIBERI PERHATIAN !!!! Terdapat perbezaan keputusan yg dipaparkan dari Air Kuning dan juga dari SPR. Sumber perbezaan itu adalah biasa,namun % beza tidak jauh..kiraan dari Air Kuning berdasarkan result UPU. Sumber dari sini adalah sumber awal dikeluarkan, dan keputusan yang rasmi masih didalam hak SPR.

8.30 pm
PAS mendahului BN dengan majoriti 3022, Daripada 111 peti undi, 96 telah dibuka..
tinggal 5 peti belum di buka.

8.15 pm
PAS : 17427
BN :15001
BEBAS : 46
ROSAK : 256
MAJORITI : 2426
JUMLAH SALURAN MENANG : 48
JUMLAH UPU MENANG : 15

TERKINI : BUKIT GANTANG

Keputusan Terkini
Langsung Dari Markaz PAS Ayer Kuning

7.34pm
PAS : 14720
BN : 12143
(+/-) : 2577
7.30pm
PAS : 13895
BN : 11377
(+/-) : 2518

* HARUS DIBERI PERHATIAN !!!! Terdapat perbezaan keputusan yg dipaparkan dari Air Kuning dan juga dari SPR. Sumber perbezaan itu adalah biasa,namun % beza tidak jauh..kiraan dari Air Kuning berdasarkan result UPU. Sumber dari sini adalah sumber awal dikeluarkan, dan keputusan yang rasmi masih didalam hak SPR.

7.25pm
PAS : 13,327 BN : 10936
(+/-) : 2391

7.21pm
PAS : 12,458 BN : 9,987
(+/-) : 2,471

7.12pm
Tidak rasmi
PKR mendahului BN di Bukit Selambau dengan lebih 900 undi.

7.20pm
PAS : 10,672 BN : 8,172
(+/-) : 2,495
JUMLAH SALURAN MENANG : 34
JUMLAH UPU MENANG : 11


7.15pm
PAS : 9423 BN : 6997
(+/-) : 2226

7.05pm
langsung dari Markas Ayer Kuning
PAS : 8712 BN : 6444
(+/-) : 2268

TIDAK RASMI : Walaupun masih ada 5 peti lagi yang belum dikira; BN menang di Batang Ai dengan majoriti 1600 undi lebih.

6.44 pm
PAS 4,929 undi BN di Bukit Gantang

6.37 pm
PAS : 4373
BN : 2852
BEBAS : 09
ROSAK : 36
MAJORITI : 1521

INGATAN LAMPAU
Elections 2008
Roslan Shaharum (PAS) – 20,015
Azim Zabidi (Umno) – 18,449
M Morgan (Independent) - 872



Suasana di Markaz PAS Ayer Kuning bersama Unit I.T & Bloggers Perak

"TAK KELAPAQ" : BUAT TENTERA PAKATAN RAKYAT....

Apapun berlaku...plz team pemanah jgn sesekali tinggalkan bukit.......musuh akan sentiasa menanti utk merampas lokasi ANDA.....

ISU YANG PERLU DIFIKIRKAN BAGI YANG WARAS

Sibuk bila Nga Ko Meng DAP tu baca quran. Baca salah pulak tu. Orang Melayu Islam dah tak nak merujuk pada quran biarkan je la dia nak rujuk. Salah baca. Orang kita lagi ramai yang salah baca. Kalau dia salah memang padan pasal dia bukan Islam. Ada orang Melayu Islam dalm TV taraf Lobai lagi bila sebut ayat quran dibacanya hadis, bila disebutnya hadis dibacanya quran.

Isunya bukan hina quran sangat. Sejak bila puak-puak ni prihatin sangat pasal hina quran ni. Memang kita patut marah dengan orang hina Quran. Tapi sebab tengah kempen PRK ni isu itu jadi besar. Sebelum ni dalam mesyuarat wanita Umno Kak Fidah letak Quran lagi kat depan. Ada sekali seorang Presiden UMNO dalam mesyuarat agung baca ayat pendek, sebab dia tak pernah /jarang baca dalam ucapannya semua perwakilan bersorak. Dia siap cakap, apa ingat depa saje ke boleh baca Quran. Kesian dia.

Takpelah tengok gambar ni. Lepas ni tolong fikir bersama.

DOA DIPOHON KEMENANGAN ISLAM DICARI.

Kesibukan melanda.....keyakinan ditanam..... pada Allah kita pinta.... niat ikhlas diselami.....

BUAT PENGUNDI & PETUGAS
SELAMAT MELAKSANAKAN TUGASAN & TANGGUNGJAWAB KALIAN

Ahad, April 05, 2009

P059 - 4.4.09 : DARI SUDUT PETUGAS PPSALAK

Seketika mengerah keringat di P059. Warna - warni demokrasi acuan sibacul penggila kuasa pimpinan negara.
Malam bersama Tok Ayah 'Tuan Guru Dato Seri Hj. Abdul Hadi Awang'
Presiden PAS Malaysia yang dikashi. Tiadaku saksikan 10 tahun lalu amoi-amoi hadir di ceramah penerangan PAS lebih2 lagi mendengar amanat Tok Ayah.Mereka (musuh politik) berkata : "PR ini semuenye gile kuase!!!"
Kite jawab : "Kite bukan gile kuase, tapi kite nak ambil kuase dari orang gile"Petugas paspasirsalak di UPU Simpang : cekal, tabah, berani & ikhlas memikul
amanah sebagai murabbi. DPP Pasir Salaknya juga turut bersama namun maaf photo mereka tdk dapat dipaparkan bersama.Best cari pengalaman bertugas disuasana begini....selepas ini kat mana lak? Meriah dan segagah kebenaran yang didoakan.
Perang poster yang membawa kepada kemeriahan & kerancakkan di Bukit GantangTeam motor berkuasa tinggi di Markas Tarbiyah PAS Perak, Ayer Kuning, B.Gantang.

Jumaat, April 03, 2009

LAUNGAN MELAYU GLOKAR KAN HADIR...MASJID TEMPAT PERTAMANYA....

TAMATKAH ..... ISLAM HADHARI.....DENGAN GELARAN TUN?

Disebalik realiti Malaysia Hari Ini, sambil perayaan Perdana Menteri Malaysia Keeanam yang diharapkan tidak jahanam.....






Satu salinan teks khutbah Jumaat telah diedarkan kepada semua Imam masjid didalam kawasan Bukit Gantang...untuk dibacakan ketika sembahyang Jumaat hari ini. (3/4/09)

Boleh dikatakan hampir semua orang-orang yang memegang jawatan dalam masjid dah meluat dengan perangai pemimpin Umno. Bila tiba pilihanraya...semuanya nak guna masjid. Habis pilihanraya...tak nampak muka.

Hari ni...sorang lagi imam tampil kedepan untuk memberitahu kebobrokan Umno...sampai sanggup mengeluarkan arahan untuk membaca khutbah Jumaat yang meminta orang ramai menyokong calon Umno. Awat la teruk sampai lagu tu?

Tadi...kami semua pi sembahyang Jumaat di masjid berlainan...tapi tak ada satu pun imam yang baca khutbah yang diarahkan oleh Umno. Tapi bila habis sembahyang Jumaat..kami tanya kat imam.

Jawapannya hampir sama...."Tak kebuloq!!!"

Bila kami tanya pasai apa....rupa-rupanya depa dapat arahan dari JAIP supaya jangan baca khutbah Umno. ha..ha..ha... baru ada akai! Dulu masa Jumry jadi Pengarah JAIP...boleh la hangpa katuk kepala imam. La ni Ust. Mohd. Nor Mansor...

Bagi yang tak boleh nak baca jawi...aku salin balik dalam rumi.

Muka depan.
Khutbah Jumaat.
Sempena pilihanraya kecil Bukit Gantang.
Kesetiaan kepada raja dan negara.

7 Rabiulakhir 1430h 3 April 2009
Disediakan oleh Biro Agama Umno Bahagian Bukit Gantang Perak Darul Ridzuan

Muka 1.
Khutbah Jumaat Kesetiaan kepada Raja dan Negara
Sidang Jumaat yang dihormati, Kita amat bersyukur kerana masih diberi peluang oleh Allah Taala untuk menghuni buminya ini, maka wajiblah kita membuktikan kesyukuran kita padanya dengan menjunjung segala perintah-perintahnya dan meninggalkan segala larangan-laranganya. Mimbar hari ini ingin menyentuh tentang tajuk 'kesetiaan dan ketaatan kepada ulil-amri. Sidang Jumaat yang dihormati, Allah Taala telah berfirman didalam Surah An-Nisa, ayat 59, (Surah an-Nisa)...

Muka 2.

Ertinya, Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada Ulil-Amri (Orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (kitab) Allah dan (sunnah) Rasulullah. Jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok kesudahannya. Ayat diatas jelas menunjukkan bahawa umat islam wajib mentaati Allah, juga mentaati Rasulullah dan pemimpin-pemimpin yang berkuasa. Dalam konteks negeri Perak iaitu negeri kita ini, maka ulil-amri yang dimaksudkan ialah Sultan. Ini adalah kerana Sultanlah yang menjaga urusan agama, Sultanlah yang menentukan tarikh puasa dan hari raya, Sultanlah yang meluluskan enakmen pentadbiran agama dan Sultanlah yang melantik mufti, para imam dan memberi tauliah mengajar. Oleh itu, kita tidak boleh menderhakai Sultan dan pemimpin-pemimpin negara terutama pemimpim-pemimpin Umno yang telah banyak berjasa kepada negara. Sesiapa yang menderhakai Sultan dan pemimpin negara, maka dia telah melanggar dan menyalahi rukun negara iaitu kesetiaan kepada Raja dan Negara. Penderhaka atau bughah menurut hukum hudud Islam halal darah mereka untuk diperangi.

Olahan Petikan dari : albanjari & MSK

Khamis, April 02, 2009

Menteri jaga agama bersama Gadis seksi pancing undi BN?

Petikan drpd : idhamlim, malaysiakini.

Kehadiran Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Ismail Saffian di majlis makan malam di Kampung Baru Kuala Sepetang - sebuah perkampungan nelayan di DUN Kuala Sepetang di parlimen Bukit Gantang - kini menjadi bahan perbualan.Majlis tersebut diserikan dengan konsert tiga gadis manis berimej seksi selepas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu dan calon BN selesai menyampai ucapan meminta hadirin menyokong BN dalam pilihanraya kecil parlimen itu.

Tiga artis Cina berseluar pendek dan singlet biru itu menari dan menyanyi lagu rancak sewaktu Zahid sedang mengadakan sidang media di depan pentas tersebut (foto bawah, kiri).

Majlis makan malam perpaduan dihadiri kira-kira 1,500 orang.

Sebelum beredar, para wartawan menemuinya untuk meminta penjelasan berhubung ucapannya sebelum itu.

Matlamat menghalalkan cara. !!!!!!!! sama - sama kita fikirkan kesempitan mereka dan kerabat-kerabatnya.....


Dalam sidang akhbar, beliau ditanya mengenai keberkesanan pendekatan nyanyian dan tarian bagi menarik pengundi Cina.

Beliau, yang juga ahli parlimen Bagan Datoh, menegaskan bahawa ia "harus dihormati kerana ia sebahagian daripada budaya Cina."

"Di kawasan saya, saya bukan memenangi hati orang Cina dengan tarian rancak begini.

"Tetapi kita mesti hormat, ini adalah satu kebudayaan orang Cina.

"Di kawasan saya ada 20 peratus pengundi Cina, saya juga pergi ke tokong Cina dan menghadiri majlis pengkebumian orang Cina.

"Saya tahu bagaimana hendak menghormati keluarga orang Cina dan orang mudanya," tegas Zahid, yang juga timbalan pengerusi perhubungan Umno Perak.

Ditanya mengenai sokongan pengundi kaum itu kepada BN, beliau percaya sokongan kepada BN semakin meningkat kerana kerajaaan persekutuan dan kerajaan sudah berusaha untuk menyelesaikan masalah orang mereka.

"Sokongan pengundi Cina, mengikut laporan, semakin bertambah sekarang ini. Kerajaan pusat mengambil langkah proaktif untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi mereka.

"(Sokongan bertambah) setelah kita mengangkat semua masalah (mereka) ini kepada menteri berkenaan. Dan tindakan segera sedang dilakukan," katanya.

Beliau turut menafikan undi sesuatu kaum tertentu menjadi faktor penentu keputusan pilihanraya kali ini.

"Semua kaum menjadi penentu. Dan semua undi penting, sama ada undi Cina, India atau Melayu. Dalam keadaan pilihanraya umum, lebih lagi pilihanraya kecil, kita tidak boleh abaikan mana-mana undi, daripada mana-mana kaum.

"Satu undi pun sangat bermakna (kepada BN) dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang ini," katanya.

Sebelum itu dalam ucapannya, kerajaan telah mengenal pasti beberapa masalah utama nelayan di kawasan itu, termasuk gangguan lanun dan tentera Indonesia, masalah subsidi petrol dan operasi bot haram.

Tindakan lanjut sedang diusahakan kementerian yang berkaitan, tambahnya.Malaysiakini.

Baca Seterusnya...

SIAPA TIPU SIAPA? RAKYAT YANG DITIPU BERSEGI2

Petikan oleh Telok Bakong Online

Lawak satu


TV3 suku kata: Kempen BN semakin rancak. Banyak cawangan baru UMNO ditubuhkan di Bukit Gantang.

Kah... kah... 50 tahun dah merdeka, rupanya kat Bukit Gantang banyak lagi cawangan UMNO tak tertubuh. Berita tadi beri gambaran seolah olah Pakatan Rakyat dah menguasai Bukit Gantang sejak merdeka 1957. Semua tempat adalah kubu Pakatan Rakyat. Padahal Pakatan Rakyat hanya menang di Bukit Gantang bermula Mac 2008. Sebelum ni Bukit Gantang adalah kubu BN.

Lawak dua

TV3 suku kata: Masyarakat India semakin memberi sokongan pada BN. Mereka terpinggir sejak berbelas-belas tahun yang lalu tanpa bekalan air.

Pakatan Rakyat baru memerintah 11 bulan, sedangkan mereka dah dinafikan hak mendapat bekalan air berbelas-belas tahun... Apa punya berita ni. Siapa yang menafikan hak mereka dapat bekalan air berbelas-belas tahun yang lalu. Bukankah berbelas-belas tahun lalu BN adalah pemerintah di Perak.

Lawak tiga

TV3 suku kata: Calon BN Bukit Selambau membuat kenyataan, rakyat perlukan kerajaan yang kuat bela rakyat. Kemenangan beliau akan mewujudkan kerajaan yang kuat untuk membela rakyat.

Untuk makluman kalau Calon BN menang kat Bukit Selambau, mereka tetap tak dapat bentuk kerajaan. Calon BN lupa bahawa BN di Kedah adalah pembangkang. Itulah ... lama sangat jadi kerajaan ... lupa BN dah kalah di Kedah. Kalau rakyat nakkan kerajaan yang kuat PR mesti diberi kemenangan.

Rabu, April 01, 2009

BAHAYA SETELAH JUMAAT 3.4.2009

Dulu akhbar France, sekarang akhbar Korea pula menyindir bakal PM. Kenapa Tok Jib sentiasa di bayangi oleh Altantuya sedangkan Mahkamah Malaysia tidak menyebut langsung DS Najib dalam perbicaraan kes pembunuhan Altantuya.

Dalam karikatur yang diterbitkan di ruangan opinion dengan tajuk:
Najib Razak and the Ghost of Altantuyaskandal Najib Althantuya

Link : http://www.koreatimes.co.kr/www/news/opinon/2009/03/137_41954.html

....sebagai RAKYAT MALYSIA yang berdaulat...... Bakal PM Malaysia Ke-6 kita diaibkan oleh 2 negara. France & kini Korea...... so? BERSIHKAH BELIAU? PERCAYAKAH PELABUR ASING SELEPAS HARI JUMAAT INI 3.4.2009 ???


Media Pilihan Kebenaran Anda!!!

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

Nilaikanlah dengan kewarasan FIKIRAN ANDA

PERINGATAN TG NIK AZIZ BUAT MANUSIA SEJAGAT

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO